Dnešním tématem, na které se společně podíváme, jsou sociální sítě. A samozřejmě myslíme sociální sítě využívané pro fungování kapel a muzikantů. S nastupující dobou nám kromě stálic vznikají i nové sítě, na které byste při vlastní propagaci neměli zapomínat.

Facebook

Stálicí samozřejmě myslíme Facebook. Facebook se již dlouho staví do čela komunikačních sociálních sítí, tak i do sítí určených k propagaci a marketingu. A jelikož Facebook používal téměř každý jako tu primární sociální síť, byla tam největší potenciální komunita. Nebylo nic jednoduššího než si zdarma založit stránku a začít budovat – zvát nejdříve přátelé, sdílet, tvořit placenou propagaci. Ještě pár let zpátky tomu tak bylo. 

Instagram

Dnes, dle mého názoru, již na Facebooku moc velký boom s něčím novým neuděláte. Pro pár jedinců, kteří jinde přístup nemají. V současnosti Facebook předběhla jeho dceřiná sociální síť – Instagram. Zde si taky založíte profil zdarma. Původně šlo o jakýsi osobní deník fotografií, dnes se jedná o nejsilnější nástroj propagace. Nahráváte zde fotografie, videa, příběhy, chatujete. Platit si vlastní reklamu, ale i dostávat zaplaceno za příspěvky a dělat reklamu produktům atd., ale to si probereme zvlášť v příštím díle, protože to není téma, které bych shrnul jednou větou. Největší výhoda Instagramu je “blízkost” k vašim oblíbeným umělcům. Je celkem snadné je kontaktovat a je vysoká pravděpodobnost, že odpoví a navážete komunikaci. Čímž nemyslím, že vám na zprávu odpoví Miley Cyrus nebo podobně, ale na československé scéně máte dost velkou šanci. 

Twitter

Dále bych rád zmínil Twitter – sociální síť, která je tu dlouho a v zahraničí ji celebrity využívají ještě častěji než Instagram. Ale mám pocit, že v ČR se taky začíná čím dál tím více rozjíždět. Ono už své období Twitter na československé scéně jednu chvíli měl. A této vlny jsem se i já sám chytil, po čase mě to však přestalo bavit, tak jako většinu lidí. Tehdy nedosáhl toho správného boomu, jelikož byl opravdu cílený spíše na zahraničí. A o co jde? Píšete tzv. “tweety” – krátké zprávy, myšlenky, které může kdokoliv sdílet a odpovědět na ně. A to z Twitteru tvoří další skvělý nástroj pro komunikaci.

Youtube

Jako poslední bych rád ještě zmínil YouTube, což není typická sociální síť, ale při komunikaci s fanoušky slouží dobře. Samozřejmě všichni ví, že zde sledujete a nahráváte videa. Všichni vědí, že YouTube slouží k nahrávání a sledování videí. Zároveň to ale také znamená to, že vaše videa dostanou šanci dostat se na obrazovky jiných tvůrců, producentů a lidí na scéně. Právě tím nabízí velký potenciál ke vzniku spoluprací, recenzí ale i kritik.

Tímto pro dnešek končím. Znáte všem povědomý základ a příště se podíváme na méně znamé či placené sítě, které můžete při své umělecké cestě využít.

Mějte se fajn a nezapomeňte mrknout jak svoji oblíbenou síť – Instagram – používám já:)

Jake

Vybavujeme zkušebnu. 10 věcí, na které jste určitě zapomněli

Našli jste vaši vysněnou zkušebnu (Hledáme zkušebnu, zn. Spěchá), pořídili si první aparát a rozbili prasátko na první nájem. Nic ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chystáte se na tvorbu presskitu? Co vše by měl obsahovat?

Zpěvák, kapela, orchestr nebo sólová vystoupení. Takřka všechny druhy performance se dnes neobejdou bez tzv. press kitů. V dnešním článku ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hudební distribuce v Čechách

Ten krásný pocit, když už držíš své vysněné album v ruce. Nemůžeš se dočkat, až ho vypustíš mezi lidi a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: Síla osobního kontaktu

Za málo peněz udělat hodně muziky. Následující série článků ale nebude o doslovném významu tohoto českého přísloví. Spíše by sedělo: ...
Značka Pro Pokračování Textu
sociální sítě pro muzikanty

Hudebníky nejpoužívanější sociální sítě

Dnešním tématem, na které se společně podíváme, jsou sociální sítě. A samozřejmě myslíme sociální sítě využívané pro fungování kapel a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hudba, koncentrace a relaxace aneb jak nám hudba může pomáhat? Koncentrace a sluchová percepce

V minulé kapitole našeho seriálu jsme se dozvěděli, jak je důležité volit hudbu podle toho, jakou aktivitu se chystáme dělat ...
Značka Pro Pokračování Textu

Report: Jak se spolupracuje s 4Urecords?

Jelikož se ráda dočítám o Vašich zkušenostech s různými společnostmi, kluby, lidmi atd. Ráda bych Vám předala i mou zkušenost ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hledáme zkušebnu, zn. Spěchá

Zkušebna je pro muzikanty druhý domov. Svatý prostor nasáklý pivními výpary, upocenými tričky a čističem strun. Nebo možná preferujete uklizený ...
Značka Pro Pokračování Textu

Smlouva před hraním: Nutnost nebo zbytečnost?

Po delší době se vracím s novým tématem, ke kterému mě opět přivedla vlastní nedávná zkušenost. Otázka pro ty z ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: