Rozhodli jste se, že půjdete se svou tvorbou na trh? Vylezete ze zkušebny, kde jste poslední roky trávili spoustu času a začněte hrát i pro jiné lidi, než jsou rodina a přátelé? Pak už jste zajisté uvažovali kde vlastně začít. Plně věřím, že už jste se i zúčastnili několika debat, kde se dva tábory muzikantů dohadovali o tom, zda je dobré hrát zadarmo, či za “pivo a párek”, nebo ne.
Jenže co když vám i tento způsob může přinést spousty fanoušků a dostat Vás o krok do předu?

Na začátek si musíme samozřejmě říct, že záleží na spoustě okolnostech, na které byste se měli zaměřit před tím, než takovou nabídku přijmete, či odmítnete. Protože není “párek jako párek”.

Typ místa/klubu a lokalita

Určitě je všem známo, že kapela z Varů nepojede hrát “zadarmo” na Slovensko. Přeci jen je také důležité dbát na potenciál klubu, nebo místa kde máte hrát. Zda budete mít dostatek prostoru tam vybalit nástroje a celou aparaturu, zjistit si jaká je v daném místě akustika, atp.

Počet míst a obecenstvo

Co si budeme povídat, pokud by se jednalo o prostor, kam se vejde, když to přeženu, 5 lidí, tak to nemá velký smysl. Ale pokud se klub zaměřuje na muziku jako takovou, je tam pravděpodobnost, že má nějaké pravidelné návštěvníky, kteří tam chodí právě kvůli muzice. Pokud během večera třeba vystoupí vice kapel, máte šanci rozšířit si okruh fanoušků, tak i kontaktů mezi kapelami.

Propagace kapel

Je spousty klubů pro začínající kapely, které navštěvuje každý víkend hromada lidí. Ve většině případech jsou schopni a ochotni pomoci s propagací vašeho koncertu. Někteří to dělají automaticky. Od plakátů, přes webovky, po sdílení na svých sociálních sítích. Sdělí informaci o vašem vystoupení svým followerům. Tudíž to můžeme někdy i brát tak, že Vám za odehrání “zaplatí” v podobě reklamy. A v začátcích, je to vcelku důležité.

Komunikace

Jeden z nejdůležitějších bodů, na který já osobně kladu velký důraz. Pokud totiž komunikace s provozním (produkčním, majitelem, atp.) klubu, který má Vaše vystoupení na starosti vázne už při počáteční domluvě, většinou dopadá koncert velkým chaosem, ne-li fiaskem. Nejjistější je osobní setkání, kde domluvíte veškeré podrobnosti najednou. Od termínu, přes možnost zvukové zkoušky před koncertem, zdali máte možnost si zde uzamknout nástroje v šatně, zda Vám poskytnou zvukaře, jak dlouhý máte mít program, atd.

I charita se může vyplatit

Pokud je možnost, účastněte se různých benefic a charitativních akcí. Sice z toho nemáte finanční ohodnocení (vzdáváte se ho ku prospěch někoho, či něčeho), ale krom dobrého pocitu získáte i dobré “jméno” a třeba i víc fanoušků.

Co závěrem chci říct je to, že pokud máte příležitost získat skvělou propagaci, nový zástup fanoušků, navázat další kontakty, které Vás posunou o krok dopředu, setkat se s ostatními muzikanty a případně rovnou navázat spolupráci, tak i hraní za to “pivo a párek” se může vyplatit. Když to shrneme, tak se nedá říci, že nikdy nehrajete zadarmo. Záleží na tom, jak to pojmete a zda tu konkrétní akci přijmete jako dobrou příležitost.

Tak ať už jste pro, nebo proti hraní za “pivo a párek”, přeji vám spousty hudebních úspěchů.

Autor: Kateřina Šimková

Vybavujeme zkušebnu. 10 věcí, na které jste určitě zapomněli

Našli jste vaši vysněnou zkušebnu (Hledáme zkušebnu, zn. Spěchá), pořídili si první aparát a rozbili prasátko na první nájem. Nic ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chystáte se na tvorbu presskitu? Co vše by měl obsahovat?

Zpěvák, kapela, orchestr nebo sólová vystoupení. Takřka všechny druhy performance se dnes neobejdou bez tzv. press kitů. V dnešním článku ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hudební distribuce v Čechách

Ten krásný pocit, když už držíš své vysněné album v ruce. Nemůžeš se dočkat, až ho vypustíš mezi lidi a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: Síla osobního kontaktu

Za málo peněz udělat hodně muziky. Následující série článků ale nebude o doslovném významu tohoto českého přísloví. Spíše by sedělo: ...
Značka Pro Pokračování Textu
sociální sítě pro muzikanty

Hudebníky nejpoužívanější sociální sítě

Dnešním tématem, na které se společně podíváme, jsou sociální sítě. A samozřejmě myslíme sociální sítě využívané pro fungování kapel a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hudba, koncentrace a relaxace aneb jak nám hudba může pomáhat? Koncentrace a sluchová percepce

V minulé kapitole našeho seriálu jsme se dozvěděli, jak je důležité volit hudbu podle toho, jakou aktivitu se chystáme dělat ...
Značka Pro Pokračování Textu

Report: Jak se spolupracuje s 4Urecords?

Jelikož se ráda dočítám o Vašich zkušenostech s různými společnostmi, kluby, lidmi atd. Ráda bych Vám předala i mou zkušenost ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hledáme zkušebnu, zn. Spěchá

Zkušebna je pro muzikanty druhý domov. Svatý prostor nasáklý pivními výpary, upocenými tričky a čističem strun. Nebo možná preferujete uklizený ...
Značka Pro Pokračování Textu

Smlouva před hraním: Nutnost nebo zbytečnost?

Po delší době se vracím s novým tématem, ke kterému mě opět přivedla vlastní nedávná zkušenost. Otázka pro ty z ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: