Rozhodli jste se, že půjdete se svou tvorbou na trh? Vylezete ze zkušebny, kde jste poslední roky trávili spoustu času a začněte hrát i pro jiné lidi, než jsou rodina a přátelé? Pak už jste zajisté uvažovali kde vlastně začít. Plně věřím, že už jste se i zúčastnili několika debat, kde se dva tábory muzikantů dohadovali o tom, zda je dobré hrát zadarmo, či za “pivo a párek”, nebo ne.
Jenže co když vám i tento způsob může přinést spousty fanoušků a dostat Vás o krok do předu?

Na začátek si musíme samozřejmě říct, že záleží na spoustě okolnostech, na které byste se měli zaměřit před tím, než takovou nabídku přijmete, či odmítnete. Protože není “párek jako párek”.

Typ místa/klubu a lokalita

Určitě je všem známo, že kapela z Varů nepojede hrát “zadarmo” na Slovensko. Přeci jen je také důležité dbát na potenciál klubu, nebo místa kde máte hrát. Zda budete mít dostatek prostoru tam vybalit nástroje a celou aparaturu, zjistit si jaká je v daném místě akustika, atp.

Počet míst a obecenstvo

Co si budeme povídat, pokud by se jednalo o prostor, kam se vejde, když to přeženu, 5 lidí, tak to nemá velký smysl. Ale pokud se klub zaměřuje na muziku jako takovou, je tam pravděpodobnost, že má nějaké pravidelné návštěvníky, kteří tam chodí právě kvůli muzice. Pokud během večera třeba vystoupí vice kapel, máte šanci rozšířit si okruh fanoušků, tak i kontaktů mezi kapelami.

Propagace kapel

Je spousty klubů pro začínající kapely, které navštěvuje každý víkend hromada lidí. Ve většině případech jsou schopni a ochotni pomoci s propagací vašeho koncertu. Někteří to dělají automaticky. Od plakátů, přes webovky, po sdílení na svých sociálních sítích. Sdělí informaci o vašem vystoupení svým followerům. Tudíž to můžeme někdy i brát tak, že Vám za odehrání “zaplatí” v podobě reklamy. A v začátcích, je to vcelku důležité.

Komunikace

Jeden z nejdůležitějších bodů, na který já osobně kladu velký důraz. Pokud totiž komunikace s provozním (produkčním, majitelem, atp.) klubu, který má Vaše vystoupení na starosti vázne už při počáteční domluvě, většinou dopadá koncert velkým chaosem, ne-li fiaskem. Nejjistější je osobní setkání, kde domluvíte veškeré podrobnosti najednou. Od termínu, přes možnost zvukové zkoušky před koncertem, zdali máte možnost si zde uzamknout nástroje v šatně, zda Vám poskytnou zvukaře, jak dlouhý máte mít program, atd.

I charita se může vyplatit

Pokud je možnost, účastněte se různých benefic a charitativních akcí. Sice z toho nemáte finanční ohodnocení (vzdáváte se ho ku prospěch někoho, či něčeho), ale krom dobrého pocitu získáte i dobré “jméno” a třeba i víc fanoušků.

Co závěrem chci říct je to, že pokud máte příležitost získat skvělou propagaci, nový zástup fanoušků, navázat další kontakty, které Vás posunou o krok dopředu, setkat se s ostatními muzikanty a případně rovnou navázat spolupráci, tak i hraní za to “pivo a párek” se může vyplatit. Když to shrneme, tak se nedá říci, že nikdy nehrajete zadarmo. Záleží na tom, jak to pojmete a zda tu konkrétní akci přijmete jako dobrou příležitost.

Tak ať už jste pro, nebo proti hraní za “pivo a párek”, přeji vám spousty hudebních úspěchů.

Autor: Kateřina Šimková

Rozhovor: Anežka Bičišťová – nadaná česká zpěvačka

Anežka Bičišťová je velice nadaná česká zpěvačka. Za sebou má účast v mnoha talentových soutěžích, některé z nich dokonce vyhrála. Co ji ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak se připravit do nahrávacího studia

Každá začínající kapela začne dříve, nebo později řešit, jak se prezentovat světu i jinak než jen naživo na koncertech, nebo ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 vlastností, které by měl mít váš manažer

Ať už svého manažera máte, či hledáte, nebo jste si manažerské povinnosti vzali na svůj "hřbet", mám pro vás 5 ...
Značka Pro Pokračování Textu

Zlepšené vyhledávání muzikantů a kapel zvyšuje šanci na získání bookingu registrovaným členům

Dnes jsme upravili vyhledávání v databázové sekci muzikantů a kapel. Nyní můžete ve svých profilech uvést "Typy akcí / venue" ...
Značka Pro Pokračování Textu

Do psaní textů se nesmíte nutit

Dneska bych rád řekl něco o psaní textů. Ač mi celá filozofie za skládáním textů přijde naprosto zřejmá a svým ...
Značka Pro Pokračování Textu

Muzika za “párek a pivo”?

Rozhodli jste se, že půjdete se svou tvorbou na trh? Vylezete ze zkušebny, kde jste poslední roky trávili spoustu času ...
Značka Pro Pokračování Textu

Vystoupení formou live streamu? Proč ne!

Napadlo vás někdy zkusit předvést svou hudbu on-line? Věřím, že většina z vás zná mnoho live-streamových platforem jako je například ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak začít nahrávat?

Máte vlastní skladby a jste připraveni je nahrát, ale nevíte na koho se obrátit? Chcete od toho už trochu víc, ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů na vymazlený kapelní Facebook

S nadšenými pocity zakládáte svojí kapele Facebookovou stránku a sdílíte první veřejný příspěvek. Uplyne den, dva a kromě vaší mámy ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: