Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale zvýšíte i bez placení? Sociální sítě zveřejněný příspěvek nejprve ukáží pouze malému okruhu lidí, kteří s vámi běžně interagují. Pokud na vás tento okruh zareaguje (lajky, komentáři, sdílením, rozkliknutím fotky), i váš příspěvek se postupně dostane ke stále širšímu okruhu lidí. Jeden z důležitých faktorů úspěšnosti profilu je tedy interakce s fanoušky.

Pojďme se podívat, jak z dlouhodobého hlediska můžete s fanoušky komunikovat a tím si i rozšiřovat “základní okruh” uživatelů, potažmo rozšiřovat neplacený dosah.

1) Chatujte, komentujte, lajkujte

Pokud navážete komunikaci s fanoušky, uděláte jim nejen radost, ale zvýšíte si tím i svůj kredit, oblibu kapely a nakonec i dosah.

Z praxe: Nejednou se mi stalo, že námi olajkovanou fotku fanoušek nascreenoval a radostně přidal do svého stories. Jen si představte, jak byste byli šťastní, že váš idol o vás ví.

2) Přesdílejte stories, kde jste označeni

Relevantní stories (např. ukázky z koncertu), kde jste označeni, se nebojte sdílet i na váš profil. Kromě toho, že tím získáte materiál, dáváte opět najevo, že jste za propagaci rádi a tím spíše vás budou označovat i další fanoušci.

Z praxe: Během koncertu se nebojte zmínit, že vás mají do svých stories přidat a označit.

3) Do stories vkládejte samolepkyUkázka samolepek na Instagramu

K zajímavým interakcím pomůžou i Instagramem nabízené samolepky, které rozdělím do třech kategorií:

  • pro dosah

Pomocí samolepky označující lokalitu či pomocí správně vybraných hashtagů (musíte zkoušet) vám sledovanost naroste o další čísla a to i od uživatelů, kteří vás nesledují.

Z praxe: Do stories vložím pozvánku na koncert v Mostě. Město Most označím samolepkou ‘místo’ a zároveň přidám i hudební ukázku přes samolepku ‘hudba’. Tímto způsobem oslovím až o desítky lidí více. Pokud využijete lokální trendy hashtag jako třeba #dyckymost, dosáhnete ještě vyšších čísel.

  • pro interakci

Se stories je to stejné jako s příspěvky. Čím více lidí vám na stories reaguje, tím spíše se ve výběru dostanete mezi první. Ptejte se fanoušků na názory, využívejte ankety a další vymoženosti, které Instagram nabízí. Jakmile se do ankety zapojí velké množství lidí, uvidíte i nárůst sledovanosti.

Z praxe: Můžete využít například samolepku otázky, kde se fanoušků zeptáte, kde vás chtějí při dalším tour vidět. Pokud je to možné, nebojte se opět odpovědi sdílet a při sdílení jim i případně odpovídat.

  • ostatní

Instagram nabízí i další samolepky, které jsou spíše pro vizuální potěšení.

Z praxe: Všechny druhy samolepek využívám i jako úkryt hashtagů či označení profilů. V praxi to vypadá tak, že na kapelním profilu vytvořím stories a pod samolepku schovám přezdívky členů kapel. Jim tak přijde upozornění, že byli označení a stories mohou na své profily snadno přesdílet.

Příklad pozvánky (plakát s filtrem pro animaci, označené kapely, označená lokalita a ukázka songu)

4) Označujte se navzájem

Oznamujete další koncert? Označte i kapely, které budou vystupovat s vámi a případně vložte ukázku jejich hudby. Vzájemně si tak můžete pomoct rozšířit fanouškovskou základnu.

5) Obsah přidávejte pravidelně, ale zajímavě

Stories se nebojte přidávat pravidelně, algoritmus pro dosah vás vyhodnotí lépe než uživatele s občasným přidáváním. Využívejte tak každé příležitosti, ukažte váš zákulisní hudební život ze zkušebny nebo dodávky, představte fanouškům, jak vypadá backstage v klubu, kde hrajete. Čím zajímavější obsah, tím častěji si vaše stories fanoušci rozkliknou a opět si tím rozšíříte základní okruh fanoušků.

Zároveň si musíte hlídat, aby váš obsah fanoušky nenudil. Pokud by vám nestačily nástroje pro tvorbu stories přímo v Instagramu, využívat můžete externích aplikací. Inspiraci najdete v tomto článku.

A na závěr jednu radu, co naopak nedělat:

6) Nespamujte

Ačkoliv se může zdát, že čím víc aktivity vložíte, tím lépe pro vás, přehnaná aktivita vám naopak může uškodit. V případě, že bezmyšlenkovitě lidem srdíčkujete rychle fotky, používáte neschválené aplikace (např. pro plánování příspěvků, automatické lajkování, …) nebo používáte zakázané hashtagy, Instagram vám může udělit takzvaný shadowban.

Z praxe: Pozor HC kapelám na používání hashtagu #hardcore. Ten opravdu povolený není a hrozí vám tím již zmíněný shadowban!

Pokud se vám zdá, že jsou sociální sítě těžký kalibr, máte pravdu. Čím lépe ale budete využívat jejich sílu, tím více je oceníte. 

Máte v rukávu další esa, která vám fungují? Podělte se o ně s námi v komentářích.

 

Janča

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: