Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale zvýšíte i bez placení? Sociální sítě zveřejněný příspěvek nejprve ukáží pouze malému okruhu lidí, kteří s vámi běžně interagují. Pokud na vás tento okruh zareaguje (lajky, komentáři, sdílením, rozkliknutím fotky), i váš příspěvek se postupně dostane ke stále širšímu okruhu lidí. Jeden z důležitých faktorů úspěšnosti profilu je tedy interakce s fanoušky.

Pojďme se podívat, jak z dlouhodobého hlediska můžete s fanoušky komunikovat a tím si i rozšiřovat “základní okruh” uživatelů, potažmo rozšiřovat neplacený dosah.

1) Chatujte, komentujte, lajkujte

Pokud navážete komunikaci s fanoušky, uděláte jim nejen radost, ale zvýšíte si tím i svůj kredit, oblibu kapely a nakonec i dosah.

Z praxe: Nejednou se mi stalo, že námi olajkovanou fotku fanoušek nascreenoval a radostně přidal do svého stories. Jen si představte, jak byste byli šťastní, že váš idol o vás ví.

2) Přesdílejte stories, kde jste označeni

Relevantní stories (např. ukázky z koncertu), kde jste označeni, se nebojte sdílet i na váš profil. Kromě toho, že tím získáte materiál, dáváte opět najevo, že jste za propagaci rádi a tím spíše vás budou označovat i další fanoušci.

Z praxe: Během koncertu se nebojte zmínit, že vás mají do svých stories přidat a označit.

3) Do stories vkládejte samolepkyUkázka samolepek na Instagramu

K zajímavým interakcím pomůžou i Instagramem nabízené samolepky, které rozdělím do třech kategorií:

  • pro dosah

Pomocí samolepky označující lokalitu či pomocí správně vybraných hashtagů (musíte zkoušet) vám sledovanost naroste o další čísla a to i od uživatelů, kteří vás nesledují.

Z praxe: Do stories vložím pozvánku na koncert v Mostě. Město Most označím samolepkou ‘místo’ a zároveň přidám i hudební ukázku přes samolepku ‘hudba’. Tímto způsobem oslovím až o desítky lidí více. Pokud využijete lokální trendy hashtag jako třeba #dyckymost, dosáhnete ještě vyšších čísel.

  • pro interakci

Se stories je to stejné jako s příspěvky. Čím více lidí vám na stories reaguje, tím spíše se ve výběru dostanete mezi první. Ptejte se fanoušků na názory, využívejte ankety a další vymoženosti, které Instagram nabízí. Jakmile se do ankety zapojí velké množství lidí, uvidíte i nárůst sledovanosti.

Z praxe: Můžete využít například samolepku otázky, kde se fanoušků zeptáte, kde vás chtějí při dalším tour vidět. Pokud je to možné, nebojte se opět odpovědi sdílet a při sdílení jim i případně odpovídat.

  • ostatní

Instagram nabízí i další samolepky, které jsou spíše pro vizuální potěšení.

Z praxe: Všechny druhy samolepek využívám i jako úkryt hashtagů či označení profilů. V praxi to vypadá tak, že na kapelním profilu vytvořím stories a pod samolepku schovám přezdívky členů kapel. Jim tak přijde upozornění, že byli označení a stories mohou na své profily snadno přesdílet.

Příklad pozvánky (plakát s filtrem pro animaci, označené kapely, označená lokalita a ukázka songu)

4) Označujte se navzájem

Oznamujete další koncert? Označte i kapely, které budou vystupovat s vámi a případně vložte ukázku jejich hudby. Vzájemně si tak můžete pomoct rozšířit fanouškovskou základnu.

5) Obsah přidávejte pravidelně, ale zajímavě

Stories se nebojte přidávat pravidelně, algoritmus pro dosah vás vyhodnotí lépe než uživatele s občasným přidáváním. Využívejte tak každé příležitosti, ukažte váš zákulisní hudební život ze zkušebny nebo dodávky, představte fanouškům, jak vypadá backstage v klubu, kde hrajete. Čím zajímavější obsah, tím častěji si vaše stories fanoušci rozkliknou a opět si tím rozšíříte základní okruh fanoušků.

Zároveň si musíte hlídat, aby váš obsah fanoušky nenudil. Pokud by vám nestačily nástroje pro tvorbu stories přímo v Instagramu, využívat můžete externích aplikací. Inspiraci najdete v tomto článku.

A na závěr jednu radu, co naopak nedělat:

6) Nespamujte

Ačkoliv se může zdát, že čím víc aktivity vložíte, tím lépe pro vás, přehnaná aktivita vám naopak může uškodit. V případě, že bezmyšlenkovitě lidem srdíčkujete rychle fotky, používáte neschválené aplikace (např. pro plánování příspěvků, automatické lajkování, …) nebo používáte zakázané hashtagy, Instagram vám může udělit takzvaný shadowban.

Z praxe: Pozor HC kapelám na používání hashtagu #hardcore. Ten opravdu povolený není a hrozí vám tím již zmíněný shadowban!

Pokud se vám zdá, že jsou sociální sítě těžký kalibr, máte pravdu. Čím lépe ale budete využívat jejich sílu, tím více je oceníte. 

Máte v rukávu další esa, která vám fungují? Podělte se o ně s námi v komentářích.

 

Janča

Festival Sziget

Máte kapelu? Je tu šance zahrát si na obřím festivalu Sziget

Příležitost zahrát si na statisícovém festivalu v zahraničí, na prestižním Szigetu, se nabízí všem hudebníkům z České republiky. Do konce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: