Zpěvák, kapela, orchestr nebo sólová vystoupení. Takřka všechny druhy performance se dnes neobejdou bez tzv. press kitů. V dnešním článku se zaměříme na typ podobných propagačních balíčků určených speciálně pro muzikanty a kapely.

Co je to press kit? 

Press kit, press pack, propagační balíček – vždy se bavíme o jedné a té samé věci. Jedná se o sbírku informací o vás, která poskytne novinářům, booking agentům, promotérům i vašim klientům vše potřebné. Tyto balíčky jsou první věcí, po které sáhnete při oslovování pořadatelů i promotérů. A odkaz na press kit bývá i první věc, kterou si od vás tito lidé vyžádají. Jeho přípravu tak určitě nepodceňte. Určitě stojí za to věnovat čas a energii jeho přípravě. 

Jestliže chcete profesionální press kit, dejte si stranou pár korun a pošlete svoje informace grafikovi, který vaší prezentaci může z hlediska designu dodá jiskru. Neúplný, nevzhledný a neprofesionální press kit vám může uškodit, zatímco dobře promyšlený a vypadající promo balíček vám nakopne kariéru a ušetří spoustu slov a času vám i promotérům. 

Jaké jsou možné formáty presskitu? 

Dříve se jednalo výhradně o vytištěnou stránku. V dnešní digitální době je dobré mít takový balíček v různých formátech, a tak jej máte neustále po ruce. Podoby press kitu mohou být následující:

  • PDF soubor pro posílání e-mailem.
  • Webová stránka, kde vás najdou internetové vyhledávače, nejlépe jako součást vašeho webu, kam tím rovnou přilákáte nové návštěvníky.
  • Stále u sebe v telefonu, tabletu či notebooku, ať jej můžete kdykoliv a  komukoliv ukázat. 
  • To samé jako předchozí bod, ale můžete jej mít na flash disku, či CD. 
  • Papírová, tištěná podoba nemusí být jen klasická A4. Můžete zaujmout jiným formátem. Zkuste čtvercový, či DL skládačku.

Neexistují žádné meze. Čím originálněji s press kitem budete zacházet, tím lépe pro vás. 

Jaké informace by měl press kit obsahovat?

BIO 

Něco jako životopis vaší kapely. Krátké shrnutí informací o vašem hudebním stylu a v rozdílu od ostatních ve vašem žánru. Zmiňte některé významné odehrané koncerty. Nezapomeňte na krátkou sekci o nástrojovém obsazení a o členech a zvýrazněte jejich hlavní hudební úspěchy. 

Tento odstavec je z celého promo kitu nejdůležitější. Musí získat pozornost čtenáře. Na konci, až narazí na váš kontakt, aby vám chtěl zavolat. Vynechte nudné informace o tom, kde jste se potkali, jak často zkoušíte, data narození a tak podobně. Také by to nemělo být nějaké dlouhé čtení. Přečtení promo kitu by nemělo zabrat více než 1 – 2 minuty. Nejlepší způsob, jak dobře napsat bio své kapely, je podívat se na něj očima promotéra. Co přesně potřebuje vědět?

Ukázky vaší tvorby (audio/video)

To je vlastně důvod, proč dnes press kit existuje. Spousta muzikantů a kapel nemá dostatečně kvalitní nahrávky, kterými by upoutali pozornost. Kdo je má, má šanci zaujmout. Víte, že do PDF souboru můžete vložit i odkazy na mp3, které budete mít nahrané někde na cloudu (Dropbox, Google Drive,..), anebo na svém webu? Na tištěný press kit zase vložte webovou adresu, či QR kód s linkem na ukázky svojí tvorby. 

S kvalitním videem z vašeho vystoupení máte pozornost promotéra zajištěnou.

Fotografie

Každá nová kapela a každý váš projekt by měl mít vlastní skvělé propagační fotografie k propagaci. Vyhledejte nejbližšího profesionálního fotografa a několik si jich pořiďte. Bude to opět něco stát, ale vážně se to vyplatí. Na press kit je vložte v nižší kvalitě, ať vaše PDF nemá o 20 MB více kvůli několika fotografiím. Ke komprimaci použijte třeba TinyPNG.com. Můžete ale přiložit i odkaz na fotografie v plné velikosti. Opět mohou být na cloudu, anebo na vašem webu. 

TIP: Až budete vašemu grafikovi posílat informace pro zpracování vašeho promo kitu, dejte mu i fotky od fotografa, ať vám rovnou vytvoří nějaký univerzální plakát, hlavičky na sociální sítě, vizitky a letáky. 

Kontakty

Možná to zní jako samozřejmost, ale opravdu se stává, že v promo kitu chybí telefonní číslo a e-mailová adresa. Běžné tlačítko Odpovědět v emailu prostě často nestačí. Press kit se občas dostane do špatných rukou a vaše emailová adresa se následným přeposíláním ztratí. Anebo pošlete press kit s nahrávkami na flash disku, kde tlačítko Odpovědět nenajdete vůbec.

V této části promo kitu je také prostor pro odkazy na váš web a sociální média. 

Další možné ingredience 

Data nutná pro dobrý press kit máme za sebou. Pojďme ho ale udělat skvělý. Mezi další nepovinné položky patří následující odkazy na zdroje pro pořadatele, které promotér použije při propagaci a technické přípravě vašeho vystoupení. Pořadateli to pomůže a vám to navíc zvýší kredit v jeho očích. Patří sem:

LOGO KAPELY A GRAFICKÝ MANUÁL pro případ, že by jej chtěl promotér použít na nějaké vlastní propagační materiály vašeho koncertu. Logo by mělo být v nějakém univerzálním formátu. Určitě nepostačí stažené z hlavičky vlastního webu. Úplně nejlépe v křivkách pro profesionální grafické programy, nebo alespoň kvalitní .jpg v tiskovém rozlišení 300 DPI.

FOTOGRAFIE ve velkém rozlišení pro tisk 

VIDEO pro použití pořadatelem pro propagaci

PLAKÁTY, INTERNETOVÉ BANNERY, LETÁKY v různých velikostech a opět ve správném rozlišení pro tisk.

REFERENCE, ze kterých může pořadatel získat pochvalný text na vaši kapelu. Reference by měly být opravdové, získané z nějaké veřejné stránky jako reviews na Facebooku, nebo pokud máte takovou sekci na vašem webu, tak odtamtud. Pokud si je vymyslíte, může to pomoci, ale nebudete z toho mít tak skvělý pocit a časem se ukáže, že to nebyla ta nejlepší cesta.

STAGE PLÁN

To je většinou to, co potřebuje technický tým na místě akce, aby věděl kolik potřebujete připravit jaké techniky z jejich strany. Pokud by takovou technikou nedisponovali, mohou se s vámi spojit a vše hned řešit, ať je po vašem příjezdu na místo vše tak, jak má být.

Máte něco, co byste k tomuto článku doplnili? Zkušenosti, jak vám byl press kit užitečný? Napište nám do komentářů.

Organizace hudebního festivalu

Pořádáme kulturní akci, díl 1 – Sepište to na papír

Pokud se pohybujete v hudebním světě, jistě vám neuniklo, že Česká republika je zemí několika stovek festivalů, městských slavností a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Crowdfunding aneb na co se připravit

Připravené songy, napsané texty, už je jen vydat. Spočítáte si, že zůstatek na účtě je daleko menší, než kolik si ...
Značka Pro Pokračování Textu

Největší festivaly světa – elektro, pop i gospel

Letní festivalová sezóna je v plném proudu. Branami českých i zahraničních festivalů projdou tisíce i desetitisíce lidí. Headlineři se zběsile ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma – úžasný nástroj pro oživení výuky hudby       

Už se vám někdy stalo, že by vaši žáci, a zejména ti mladší, chtěli každou hodinu poslouchat Mozarta? A dokonce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak dostat svůj singl snáze do rádií? A je to vůbec možné?

I přes fakt, že dnešní doba nabízí spoustu možností, jak dostat svou hudbu do povědomí posluchačů, tak mezi nejsilnější média ...
Značka Pro Pokračování Textu

The Wild Roots – trio z hlubokých lesů

The Wild Roots, energické trio z Lázní Kynžvart, vydali klip ke svému songu Fire in my heart. Tahle trojka míchá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert “To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chvilka hudební teorie, díl 3: S tužkou na akordy!

Ahoj a vítám Vás u další Chvilky hudební teorie! Dnes nám půjde o rychlou metodu, díky které si si i ...
Značka Pro Pokračování Textu

Když cestou na festival narazíte na festival…na střeše

Karlovy Vary během MFFKV Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary je nepochybně jednou z nejvýznamnějších a největších událostí u nás. Doprovází ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: