S nadšenými pocity zakládáte svojí kapele Facebookovou stránku a sdílíte první veřejný příspěvek. Uplyne den, dva a kromě vaší mámy a nejlepšího kamaráda vaši stránku nikdo nesdílí, nekomentuje a nelajkuje.
Pro tyto případy jsme připravili několik tipů, které zvládnete snadno a zadarmo.

1. Buďte trpěliví

Sláva nepřichází hned. To zná každý muzikant. První koncert taky nepřišel hned. Buďte trpěliví a nezahazujte zbytečně flintu do žita. Lidi si vás najdou. Každý váš kapelní příspěvek sdílejte mezi přátele na soukromém profilu a úzký okruh fanoušků se začne pomalu rozrůstat. Podpořte vaši stránku i mimo internet. Zmiňte se na koncertě o tom, že vás lidi najdou i na Facebooku. Přidejte na plakáty odkaz na Facebook a nezapomeňte ani na další sociální sítě. Ale všeho s mírou! Lidi přišli především na muziku.

2. Nepřetvařujte se

Tenhle bod spojuje všechny Facebookové stránky na světě. Lidi mají rádi autentický obsah. Nechte je prostřednictvím vaší stránky nahlédnout pod pokličku fungování kapely. Pro vás je to sice denní chleba, ale fanoušci ocení fotky z backstage, informace ze zkušebny a frky z kaplení dodávky. Ale pozor! Nehrajte si na něco, co nejste. Hodně kapel to nerado slyší, ale takové selfie z benzinky při zastávce na koncert udělá větší show než levný videoklip nebo nahrávka z garáže. Nad ničím ale dlouho nepřemýšlejte. Fotku nebo video pořízené na třetí pokus a prohnané editačním softwarem vám nikdo neuvěří.

3. Publikujte pravidelně

Možná nejdůležitější pravidlo. Ať už sdílíte cokoliv, dělejte to pravidelně. Publikujte pravidelně jednou za 14 dní příspěvek nebo dva. Jako minimální frekvenci doporučujeme alespoň jeden příspěvek za dva týdny. Tohle pravidlo potěší především Facebook. Berte to tak, že o svoje místo na Facebooku bojujete s dalšími stránkami, které sdílejí svůj obsah na Facebooku. A pokud svůj obsah sdílíte pravidelně, Facebook vás má radši a vaše příspěvky zobrazí fanouškům spíše.

4. Rozhýbejte obrázky

Video vládne. Video z backstage, videoklip nebo pozvánka na koncert formou videa. Je jedno, co sdílíte. Pokud se to hýbe, má to radši Facebook i vaši fanoušci. Facebook má i tu výhodu, že videa spouští lidem automaticky. Jakmile na telefonu nebo počítači objeví vaše video, automaticky se rozhýbe. A šance na odezvu od fanoušků výrazně stoupne.

5. Jděte fanouškům naproti

Až najdete větší část fanoušků, vytvořte jim fanouškovskou skupinu. V ní mezi sebou budou diskutovat o vaší hudbě, domlouvat si koncerty a dají o sobě vědět spíše než na stránce, kde fanouškovské příspěvky zapadají. Tahle rada ale patří těm, kteří už mají na sociálních sítích něco odběhané a nabrali určitou fanouškovskou základnu. Vy, co svoje věrné stále hledáte, se raději držte předchozích čtyřech tipů.

Bonus na závěr: Reklama na Facebooku

Možnost propagace kapely formou placených příspěvků se v poslední době těší velké oblibě. K tomuto způsobu ale přistupujte s rezervou. Nabrat fanoušky formou placené reklamy je sice snadné, ale málokdy to přinese věrné posluchače a návštěvníky koncertů. Při sdílení vašich příspěvků mějte v první řadě v patrnosti, že Facebook je jen podpora vaší kapelní činnosti. Muzika hraje prim. Dejte pozor, aby honba za lajky, fanoušky a komentáři nepřekročila snahu o super produkci. Tak ať vám to hraje.

Autor: Michal Cemper

Kytarové solo

Improvizujte jako mistři. Poradíme vám, jak na to, díl I.

Hudba je jazyk a sólová improvizace se dá přirovnat k nenacvičenému přednesu. Jsou v ní věci nahodilé, ale také věci ...
Značka Pro Pokračování Textu

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: