S nadšenými pocity zakládáte svojí kapele Facebookovou stránku a sdílíte první veřejný příspěvek. Uplyne den, dva a kromě vaší mámy a nejlepšího kamaráda vaši stránku nikdo nesdílí, nekomentuje a nelajkuje.
Pro tyto případy jsme připravili několik tipů, které zvládnete snadno a zadarmo.

1. Buďte trpěliví

Sláva nepřichází hned. To zná každý muzikant. První koncert taky nepřišel hned. Buďte trpěliví a nezahazujte zbytečně flintu do žita. Lidi si vás najdou. Každý váš kapelní příspěvek sdílejte mezi přátele na soukromém profilu a úzký okruh fanoušků se začne pomalu rozrůstat. Podpořte vaši stránku i mimo internet. Zmiňte se na koncertě o tom, že vás lidi najdou i na Facebooku. Přidejte na plakáty odkaz na Facebook a nezapomeňte ani na další sociální sítě. Ale všeho s mírou! Lidi přišli především na muziku.

2. Nepřetvařujte se

Tenhle bod spojuje všechny Facebookové stránky na světě. Lidi mají rádi autentický obsah. Nechte je prostřednictvím vaší stránky nahlédnout pod pokličku fungování kapely. Pro vás je to sice denní chleba, ale fanoušci ocení fotky z backstage, informace ze zkušebny a frky z kaplení dodávky. Ale pozor! Nehrajte si na něco, co nejste. Hodně kapel to nerado slyší, ale takové selfie z benzinky při zastávce na koncert udělá větší show než levný videoklip nebo nahrávka z garáže. Nad ničím ale dlouho nepřemýšlejte. Fotku nebo video pořízené na třetí pokus a prohnané editačním softwarem vám nikdo neuvěří.

3. Publikujte pravidelně

Možná nejdůležitější pravidlo. Ať už sdílíte cokoliv, dělejte to pravidelně. Publikujte pravidelně jednou za 14 dní příspěvek nebo dva. Jako minimální frekvenci doporučujeme alespoň jeden příspěvek za dva týdny. Tohle pravidlo potěší především Facebook. Berte to tak, že o svoje místo na Facebooku bojujete s dalšími stránkami, které sdílejí svůj obsah na Facebooku. A pokud svůj obsah sdílíte pravidelně, Facebook vás má radši a vaše příspěvky zobrazí fanouškům spíše.

4. Rozhýbejte obrázky

Video vládne. Video z backstage, videoklip nebo pozvánka na koncert formou videa. Je jedno, co sdílíte. Pokud se to hýbe, má to radši Facebook i vaši fanoušci. Facebook má i tu výhodu, že videa spouští lidem automaticky. Jakmile na telefonu nebo počítači objeví vaše video, automaticky se rozhýbe. A šance na odezvu od fanoušků výrazně stoupne.

5. Jděte fanouškům naproti

Až najdete větší část fanoušků, vytvořte jim fanouškovskou skupinu. V ní mezi sebou budou diskutovat o vaší hudbě, domlouvat si koncerty a dají o sobě vědět spíše než na stránce, kde fanouškovské příspěvky zapadají. Tahle rada ale patří těm, kteří už mají na sociálních sítích něco odběhané a nabrali určitou fanouškovskou základnu. Vy, co svoje věrné stále hledáte, se raději držte předchozích čtyřech tipů.

Bonus na závěr: Reklama na Facebooku

Možnost propagace kapely formou placených příspěvků se v poslední době těší velké oblibě. K tomuto způsobu ale přistupujte s rezervou. Nabrat fanoušky formou placené reklamy je sice snadné, ale málokdy to přinese věrné posluchače a návštěvníky koncertů. Při sdílení vašich příspěvků mějte v první řadě v patrnosti, že Facebook je jen podpora vaší kapelní činnosti. Muzika hraje prim. Dejte pozor, aby honba za lajky, fanoušky a komentáři nepřekročila snahu o super produkci. Tak ať vám to hraje.

Autor: Michal Cemper

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu

Vánoční hit Last Christmas oslavil 35 let a nadělil si videoklip ve 4K

O tom, že na slavném songu Wham! ulpělo několik zrnek prachu, není pochyb. Ačkoliv videoklip rotuje pravidelně každé Vánoce napříč ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: