S nadšenými pocity zakládáte svojí kapele Facebookovou stránku a sdílíte první veřejný příspěvek. Uplyne den, dva a kromě vaší mámy a nejlepšího kamaráda vaši stránku nikdo nesdílí, nekomentuje a nelajkuje.
Pro tyto případy jsme připravili několik tipů, které zvládnete snadno a zadarmo.

1. Buďte trpěliví

Sláva nepřichází hned. To zná každý muzikant. První koncert taky nepřišel hned. Buďte trpěliví a nezahazujte zbytečně flintu do žita. Lidi si vás najdou. Každý váš kapelní příspěvek sdílejte mezi přátele na soukromém profilu a úzký okruh fanoušků se začne pomalu rozrůstat. Podpořte vaši stránku i mimo internet. Zmiňte se na koncertě o tom, že vás lidi najdou i na Facebooku. Přidejte na plakáty odkaz na Facebook a nezapomeňte ani na další sociální sítě. Ale všeho s mírou! Lidi přišli především na muziku.

2. Nepřetvařujte se

Tenhle bod spojuje všechny Facebookové stránky na světě. Lidi mají rádi autentický obsah. Nechte je prostřednictvím vaší stránky nahlédnout pod pokličku fungování kapely. Pro vás je to sice denní chleba, ale fanoušci ocení fotky z backstage, informace ze zkušebny a frky z kaplení dodávky. Ale pozor! Nehrajte si na něco, co nejste. Hodně kapel to nerado slyší, ale takové selfie z benzinky při zastávce na koncert udělá větší show než levný videoklip nebo nahrávka z garáže. Nad ničím ale dlouho nepřemýšlejte. Fotku nebo video pořízené na třetí pokus a prohnané editačním softwarem vám nikdo neuvěří.

3. Publikujte pravidelně

Možná nejdůležitější pravidlo. Ať už sdílíte cokoliv, dělejte to pravidelně. Publikujte pravidelně jednou za 14 dní příspěvek nebo dva. Jako minimální frekvenci doporučujeme alespoň jeden příspěvek za dva týdny. Tohle pravidlo potěší především Facebook. Berte to tak, že o svoje místo na Facebooku bojujete s dalšími stránkami, které sdílejí svůj obsah na Facebooku. A pokud svůj obsah sdílíte pravidelně, Facebook vás má radši a vaše příspěvky zobrazí fanouškům spíše.

4. Rozhýbejte obrázky

Video vládne. Video z backstage, videoklip nebo pozvánka na koncert formou videa. Je jedno, co sdílíte. Pokud se to hýbe, má to radši Facebook i vaši fanoušci. Facebook má i tu výhodu, že videa spouští lidem automaticky. Jakmile na telefonu nebo počítači objeví vaše video, automaticky se rozhýbe. A šance na odezvu od fanoušků výrazně stoupne.

5. Jděte fanouškům naproti

Až najdete větší část fanoušků, vytvořte jim fanouškovskou skupinu. V ní mezi sebou budou diskutovat o vaší hudbě, domlouvat si koncerty a dají o sobě vědět spíše než na stránce, kde fanouškovské příspěvky zapadají. Tahle rada ale patří těm, kteří už mají na sociálních sítích něco odběhané a nabrali určitou fanouškovskou základnu. Vy, co svoje věrné stále hledáte, se raději držte předchozích čtyřech tipů.

Bonus na závěr: Reklama na Facebooku

Možnost propagace kapely formou placených příspěvků se v poslední době těší velké oblibě. K tomuto způsobu ale přistupujte s rezervou. Nabrat fanoušky formou placené reklamy je sice snadné, ale málokdy to přinese věrné posluchače a návštěvníky koncertů. Při sdílení vašich příspěvků mějte v první řadě v patrnosti, že Facebook je jen podpora vaší kapelní činnosti. Muzika hraje prim. Dejte pozor, aby honba za lajky, fanoušky a komentáři nepřekročila snahu o super produkci. Tak ať vám to hraje.

Autor: Michal Cemper

Organizace hudebního festivalu

Pořádáme kulturní akci, díl 1 – Sepište to na papír

Pokud se pohybujete v hudebním světě, jistě vám neuniklo, že Česká republika je zemí několika stovek festivalů, městských slavností a ...
Značka Pro Pokračování Textu

Crowdfunding aneb na co se připravit

Připravené songy, napsané texty, už je jen vydat. Spočítáte si, že zůstatek na účtě je daleko menší, než kolik si ...
Značka Pro Pokračování Textu

Největší festivaly světa – elektro, pop i gospel

Letní festivalová sezóna je v plném proudu. Branami českých i zahraničních festivalů projdou tisíce i desetitisíce lidí. Headlineři se zběsile ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma – úžasný nástroj pro oživení výuky hudby       

Už se vám někdy stalo, že by vaši žáci, a zejména ti mladší, chtěli každou hodinu poslouchat Mozarta? A dokonce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak dostat svůj singl snáze do rádií? A je to vůbec možné?

I přes fakt, že dnešní doba nabízí spoustu možností, jak dostat svou hudbu do povědomí posluchačů, tak mezi nejsilnější média ...
Značka Pro Pokračování Textu

The Wild Roots – trio z hlubokých lesů

The Wild Roots, energické trio z Lázní Kynžvart, vydali klip ke svému songu Fire in my heart. Tahle trojka míchá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert “To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chvilka hudební teorie, díl 3: S tužkou na akordy!

Ahoj a vítám Vás u další Chvilky hudební teorie! Dnes nám půjde o rychlou metodu, díky které si si i ...
Značka Pro Pokračování Textu

Když cestou na festival narazíte na festival…na střeše

Karlovy Vary během MFFKV Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary je nepochybně jednou z nejvýznamnějších a největších událostí u nás. Doprovází ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: