Minule jsme probrali klasiku (Hudebníky nejpoužívanější sociální sítě 1. díl – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube), dnes se posuneme o kousek dál. Myslím samozřejmě sociální sítě pro muzikanty. Dnes jsem připravil jednu českou a dvě zahraniční. Pojďme se podívat na trojlístek Bandzone, Bandcamp a Submithub.

Bandzone

Bandzone.cz je asi největší český hudební portál, fungující od roku 2004, založen Michalem Novákem (Majkláč). Z počátku se mělo jednat pouze o databázi kapel a hudebníků na scéně, dnes se jedná již o rozsáhlou sociální síť se spoustou doplňkových prvků. Umělec zde nahrává své skladby, informace o sobě, koncertech, odkazy, zkrátka cokoliv, co se týká tvorby. Fanoušci zde mohou poslouchat, komentovat, komunikovat, informovat se. Dále se zde pohybují i pořadatelé koncertů, festivalů, producenti, “lovci talentů” a najdete zde i rozsáhlý seznam všemožných nadcházejících koncertů a klubů.

Já osobně poprvé přišel na Bandzone jako fanoušek už mnoho let zpátky, 2009-2010, abych poslouchal své tehdejší oblíbené interprety a dozvěděl se o nich více. A už tehdy byla na Bandzone velice přátelská, nezaměnitelná komunita. Tehdy jsem samozřejmě hudbu sám ještě netvořil, ale momentálně na Bandzone zakládám svůj první umělecký profil.

Bandcamp

Bandcamp.com je americká hudební společnost, založena v roce 2008. Zde si kapela či hudebník založí zdarma profil a nahraje svou tvorbu. Fanoušci poté hudbu mohou poslouchat nebo kupovat, za cenu, kterou si stanoví sám autor (fanoušci mohou navíc přidat něco jako “dýško” jako podporu svému oblíbenému tvůrci). Dále zde může kapela/hudebník prodávat svůj merch. Celá tato služba je zcela zdarma, Bandcamp si akorát nárokuje 15% z prodeje (a pokud prodeje přesáhnou 5.000$, sníží se částka na 10% z prodeje).

Sám s touto platformou osobní zkušenost nemám, ale všiml jsem si, že spousta zahraničních tvůrců ji hodně využívá.

Submithub

SubmitHub je platforma, kde se střetávají umělci a hudební blogeři, youtube kanály, playlisty nebo vydavatelství. Tvůrce nahraje své skladby, které poté posílá buď tedy blogerům atd., anebo vydavatelstvím. Skladby zde můžete nahrát zcela zdarma, ale systém stránky už tak úplně zdarma není. Funguje na tzv. “Kredity”. Dva denně máte zdarma. Ovšem použijete-li k zaslání skladby tyto free credits, není zaručena odpověď. Pouze ano x ne. Koupíte-li si placené kredity, druhá strana je povinna vám do 48 hodin odpovědět a také si skladbu poslechnout po dobu alespoň 1 minuty. Zároveň v tomto případě neni odpověď pouze ano x ne, ale musí připsat co se jim líbilo, nelíbilo, proč odmítnuli atd.

I přes to, že je tato platforma svým způsobem placená, myslím, že je obrovská příležitost. Máte-li skladbu, které věříte, investovat pár kreditů není problém. A mluvíme zde o indie vydavatelstvích, ale i vydavatelstvích známých po celém světě. To samé je u Youtube kanalů, či playlistů. Některé jsou menší, některé mají statisíce až milióny posluchačů. Samozřejmě dle toho se liší i počet investovaných kreditů (ale ne razantně, rozmezí je 1 až 3 kredity).

Tohle bude pro dnešek ode mě vše, budu rád když napíšete, jestli jste tyto platformy znali už předtím, a máte-li s nimi nějaké zkušenosti. A příště se podíváme zase na pár dalších.

Zatím se mějte fajn,
Jake

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: