Dnešním tématem, na které se společně podíváme, jsou sociální sítě. A samozřejmě myslíme sociální sítě využívané pro fungování kapel a muzikantů. S nastupující dobou nám kromě stálic vznikají i nové sítě, na které byste při vlastní propagaci neměli zapomínat.

Facebook

Stálicí samozřejmě myslíme Facebook. Facebook se již dlouho staví do čela komunikačních sociálních sítí, tak i do sítí určených k propagaci a marketingu. A jelikož Facebook používal téměř každý jako tu primární sociální síť, byla tam největší potenciální komunita. Nebylo nic jednoduššího než si zdarma založit stránku a začít budovat – zvát nejdříve přátelé, sdílet, tvořit placenou propagaci. Ještě pár let zpátky tomu tak bylo. 

Instagram

Dnes, dle mého názoru, již na Facebooku moc velký boom s něčím novým neuděláte. Pro pár jedinců, kteří jinde přístup nemají. V současnosti Facebook předběhla jeho dceřiná sociální síť – Instagram. Zde si taky založíte profil zdarma. Původně šlo o jakýsi osobní deník fotografií, dnes se jedná o nejsilnější nástroj propagace. Nahráváte zde fotografie, videa, příběhy, chatujete. Platit si vlastní reklamu, ale i dostávat zaplaceno za příspěvky a dělat reklamu produktům atd., ale to si probereme zvlášť v příštím díle, protože to není téma, které bych shrnul jednou větou. Největší výhoda Instagramu je “blízkost” k vašim oblíbeným umělcům. Je celkem snadné je kontaktovat a je vysoká pravděpodobnost, že odpoví a navážete komunikaci. Čímž nemyslím, že vám na zprávu odpoví Miley Cyrus nebo podobně, ale na československé scéně máte dost velkou šanci. 

Twitter

Dále bych rád zmínil Twitter – sociální síť, která je tu dlouho a v zahraničí ji celebrity využívají ještě častěji než Instagram. Ale mám pocit, že v ČR se taky začíná čím dál tím více rozjíždět. Ono už své období Twitter na československé scéně jednu chvíli měl. A této vlny jsem se i já sám chytil, po čase mě to však přestalo bavit, tak jako většinu lidí. Tehdy nedosáhl toho správného boomu, jelikož byl opravdu cílený spíše na zahraničí. A o co jde? Píšete tzv. “tweety” – krátké zprávy, myšlenky, které může kdokoliv sdílet a odpovědět na ně. A to z Twitteru tvoří další skvělý nástroj pro komunikaci.

Youtube

Jako poslední bych rád ještě zmínil YouTube, což není typická sociální síť, ale při komunikaci s fanoušky slouží dobře. Samozřejmě všichni ví, že zde sledujete a nahráváte videa. Všichni vědí, že YouTube slouží k nahrávání a sledování videí. Zároveň to ale také znamená to, že vaše videa dostanou šanci dostat se na obrazovky jiných tvůrců, producentů a lidí na scéně. Právě tím nabízí velký potenciál ke vzniku spoluprací, recenzí ale i kritik.

Tímto pro dnešek končím. Znáte všem povědomý základ a příště se podíváme na méně znamé či placené sítě, které můžete při své umělecké cestě využít.

Mějte se fajn a nezapomeňte mrknout jak svoji oblíbenou síť – Instagram – používám já:)

Jake

Pořádáme kulturní akci, díl 4 – Všichni hráli na cymbály

Pro návaznost připomenu první díly našeho seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl, 2. díl a 3.díl). V tomto díle se ...
Značka Pro Pokračování Textu
Kytarové solo

Improvizujte jako mistři. Poradíme vám, jak na to, díl I.

Hudba je jazyk a sólová improvizace se dá přirovnat k nenacvičenému přednesu. Jsou v ní věci nahodilé, ale také věci ...
Značka Pro Pokračování Textu

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: