Jste už se svojí hudbou tak daleko a chcete to zkusit? Natočit svoje první CD? Jestli čtete tenhle článek, asi jste už nejspíš zjistili, na kolik taková zábava vyjde. Sehnat peníze na natočení CD může být docela zdlouhavý proces. Neztrácejte vsak naději. Přinášíme vám par tipů jak se ke zdrojům dostat, aniž byste se museli zadlužit v bance a své vysněné album nakonec natočili.

Rozdíl, mezi muzikantem, který má peníze a muzikantem bez peněz může být v některých případech jen ten, že muzikant, který peníze má, si o ně říká. ..tak pojďme na to.

Crowdfunding

Jeden z nejpohodlnějších a zároveň velice efektivních způsobů, jak se dnes dostat k penězům pro váš projekt. Všechny crowdfundingové weby jsou si podobné. Jednoduše se zaregistrujete, napíšete informace o svém záměru na co peníze půjdou a nabídnete přispěvatelům něco za finanční příspěvek. Může to být podepsaný plakát, vstupenky na váš koncert, CD, privátní vystoupení atd. Pro inspiraci vyhledejte ostatní kapely, které sháněly peníze tímto zůsobem, najdete tam toho spoustu. Několik takových českých webů najdete tady:

Pozor ale, pokud nemáte zatím žádnou fanouškovskou základnu, nemusí se vám to povést. Po založení projektu na takovém webu je třeba o něm dát vědět, rozeslat maily všem známým, příbuzným a hlavně fanouškům. Ti opravdoví fanoušci vás podpoří určitě.

Natáčejte to a vydávejte jako singly

Pokud začínáte a nemáte fanouškovskou základnu na spuštění crowdfundingové akce, můžete zkusit vydat jen single. Jednu skladbu. Na nahrání jedné skladby ve studiu se v kapele snadno složíte. Můžete nahrávat jednu za měsíc, nebo jednu za týden. Podle vašich možností. Takový postup může mít také výhodu v tom, že budete mít něco, co můžete pravidelně pouštět do světa skrze sociální sítě a tím získávat nové fanoušky. Budou vás mít stále na očích a mohou vás poslouchat, sdílet vaši hudbu a vy budete dostávat rovnou zpětnou vazbu. Uvidíte jaké skladby se líbí více, jaké méně a můžete se z toho snadno poučit a pro nahrání příští písničky nové poznatky využít. Nebo skladbu také můžete vyvěsit na web, či nahrávku zaslat primo mailem vašim stávajícím věrným fanouškům za menší příspěvek, který můžete posléze utratit za další nahrávací den ve studiu. 

Najděte si sponzora

Mysleli jste si, že sponzoři jsou jen pro velké a známé kapely a muzikanty? Nemusí tomu tak vždy být. Každý podnikatel a každá firma v okolí chce propagovat své služby a zboží. Jediné co je důležité než se rozběhnete po okolí nějakého sponzora shánět, je sestaveni té správné nabídky. Ano, nabídky. Sponzorství je forma spolupráce. Stejně jako on vám přispěje pár sty, či tisíci korun na nahrání CD, vy musíte něčím přispět jeho podnikání. Logo na banneru za pódiem, na CD obalu, mezi partnery na webu, vyvěsit jeho banner na váš web, rozdávat společně s prodejem merchandise, jeho letáčky, či přímo prodávat jeho produkty, dovolí-li to jejich charakter, nebo jejich produkty zapojit do vašeho vystoupení, tzv. “product placement”.To vše můžete udělat zadarmo. 

Připravte si čísla

Sponzor bude chtít slyšet kolik lidí chodí jste schopni zasáhnout za investici, kterou do vás vloží. Mluvte v číslech. Kolik lidí chodí na vaše koncerty, jakou máte návštěvnost na  sociálních sítích, jakou na webu, kolika fanouškům rozesíláte pravidelně newslettery e-mailem, počet zobrazení vašich videí na youtube, přehrání na Bandzone atd atd.. To vše vám může pomoci.

Barter, neboli výměna služeb a produktů

Některé firmy by mohlo zajímat také použití vaší hudby, nebo vytvoření nějakého spotu na míru. Můžete nabídnout to, co jste již nahráli, nebo navrhněte nahrání něčeho nového co mohou použít ve svých kampaních, na webeh nebo promo videích.

Máte-li vlastní nahrávací studio, či kvalitní domácí studio, tak máte další věc, kterou můžete nabídnout – nahrání rádiových spotů, videí na Youtube, či jen namluvení audia k internetovému banneru. Budou to spíše menší firmy, které nemají tolik peněz aby si mohli dovolit platit drahé profesionální služby agentur, které jim takové služby zprostředkují.

Vystupujte jak jen to jde

Jestli máte z hraní alespoň pár stovek zisku, určitě neseďte o víkendech doma, ale hrajte. Hrajte v takové vzdálenosti, aby se vám to finančně vyplatilo. Ale nezapomínejte také na to, že i na akcích zadarmo (charity, některé festivaly,..) si vás může někdo všimnout. Můžete tam získat nové fanoušky, ale i partnery, protože tam ať chcete nebo nechcete budete potkávat nové lidi a příležitosti. A když už budete hrát nějakou charitativní akci, určitě o tom nezapomeňte napsat příspěvek na web a sociální sítě. Zvedá vám to kredit v očích potenciálních partnerů. Lidi mají rádi dojemné příběhy a rádi podpoří někoho, kdo se snaží dělat dobré věci. Dalším bonusem bude to, že váš tour kalendář bude pěkně zaplněný a to také vypadá cool.

Buskujte  – hrajte na ulici

I na ulici se dá vydělat na nové CD. Jestli plánujete nahrávat, tak už máte určitě i nazkoušeno. Tak proč s tím rovnou nevyrazit mezi lidi? Kromě toho, že si něco vyděláte, také dostanete zpětnou vazbu, můžete rozdávat vizitky a letáčky s odkazy na vaše webové stránky a sociální sítě a upoutávkou na nové CD. Dalším bonusem bude, že ušetříte na studiu. Jak? No přeci budete mít nové skladby perfektně ohrané a ve studiu to půjde jedna báseň a ušetříte tak za nahrávací čas.

Je jasné, že není možné v jednom článku vypsat úplně všechno. Máte jiné zkušenosti? Nějaké další nápady? Napište nám do komentářů.

Hodně štěstí při nahrávání!

muzikantiakapely.cz

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu

Vánoční hit Last Christmas oslavil 35 let a nadělil si videoklip ve 4K

O tom, že na slavném songu Wham! ulpělo několik zrnek prachu, není pochyb. Ačkoliv videoklip rotuje pravidelně každé Vánoce napříč ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: