Jste už se svojí hudbou tak daleko a chcete to zkusit? Natočit svoje první CD? Jestli čtete tenhle článek, asi jste už nejspíš zjistili, na kolik taková zábava vyjde. Sehnat peníze na natočení CD může být docela zdlouhavý proces. Neztrácejte vsak naději. Přinášíme vám par tipů jak se ke zdrojům dostat, aniž byste se museli zadlužit v bance a své vysněné album nakonec natočili.

Rozdíl, mezi muzikantem, který má peníze a muzikantem bez peněz může být v některých případech jen ten, že muzikant, který peníze má, si o ně říká. ..tak pojďme na to.

Crowdfunding

Jeden z nejpohodlnějších a zároveň velice efektivních způsobů, jak se dnes dostat k penězům pro váš projekt. Všechny crowdfundingové weby jsou si podobné. Jednoduše se zaregistrujete, napíšete informace o svém záměru na co peníze půjdou a nabídnete přispěvatelům něco za finanční příspěvek. Může to být podepsaný plakát, vstupenky na váš koncert, CD, privátní vystoupení atd. Pro inspiraci vyhledejte ostatní kapely, které sháněly peníze tímto zůsobem, najdete tam toho spoustu. Několik takových českých webů najdete tady:

Pozor ale, pokud nemáte zatím žádnou fanouškovskou základnu, nemusí se vám to povést. Po založení projektu na takovém webu je třeba o něm dát vědět, rozeslat maily všem známým, příbuzným a hlavně fanouškům. Ti opravdoví fanoušci vás podpoří určitě.

Natáčejte to a vydávejte jako singly

Pokud začínáte a nemáte fanouškovskou základnu na spuštění crowdfundingové akce, můžete zkusit vydat jen single. Jednu skladbu. Na nahrání jedné skladby ve studiu se v kapele snadno složíte. Můžete nahrávat jednu za měsíc, nebo jednu za týden. Podle vašich možností. Takový postup může mít také výhodu v tom, že budete mít něco, co můžete pravidelně pouštět do světa skrze sociální sítě a tím získávat nové fanoušky. Budou vás mít stále na očích a mohou vás poslouchat, sdílet vaši hudbu a vy budete dostávat rovnou zpětnou vazbu. Uvidíte jaké skladby se líbí více, jaké méně a můžete se z toho snadno poučit a pro nahrání příští písničky nové poznatky využít. Nebo skladbu také můžete vyvěsit na web, či nahrávku zaslat primo mailem vašim stávajícím věrným fanouškům za menší příspěvek, který můžete posléze utratit za další nahrávací den ve studiu. 

Najděte si sponzora

Mysleli jste si, že sponzoři jsou jen pro velké a známé kapely a muzikanty? Nemusí tomu tak vždy být. Každý podnikatel a každá firma v okolí chce propagovat své služby a zboží. Jediné co je důležité než se rozběhnete po okolí nějakého sponzora shánět, je sestaveni té správné nabídky. Ano, nabídky. Sponzorství je forma spolupráce. Stejně jako on vám přispěje pár sty, či tisíci korun na nahrání CD, vy musíte něčím přispět jeho podnikání. Logo na banneru za pódiem, na CD obalu, mezi partnery na webu, vyvěsit jeho banner na váš web, rozdávat společně s prodejem merchandise, jeho letáčky, či přímo prodávat jeho produkty, dovolí-li to jejich charakter, nebo jejich produkty zapojit do vašeho vystoupení, tzv. “product placement”.To vše můžete udělat zadarmo. 

Připravte si čísla

Sponzor bude chtít slyšet kolik lidí chodí jste schopni zasáhnout za investici, kterou do vás vloží. Mluvte v číslech. Kolik lidí chodí na vaše koncerty, jakou máte návštěvnost na  sociálních sítích, jakou na webu, kolika fanouškům rozesíláte pravidelně newslettery e-mailem, počet zobrazení vašich videí na youtube, přehrání na Bandzone atd atd.. To vše vám může pomoci.

Barter, neboli výměna služeb a produktů

Některé firmy by mohlo zajímat také použití vaší hudby, nebo vytvoření nějakého spotu na míru. Můžete nabídnout to, co jste již nahráli, nebo navrhněte nahrání něčeho nového co mohou použít ve svých kampaních, na webeh nebo promo videích.

Máte-li vlastní nahrávací studio, či kvalitní domácí studio, tak máte další věc, kterou můžete nabídnout – nahrání rádiových spotů, videí na Youtube, či jen namluvení audia k internetovému banneru. Budou to spíše menší firmy, které nemají tolik peněz aby si mohli dovolit platit drahé profesionální služby agentur, které jim takové služby zprostředkují.

Vystupujte jak jen to jde

Jestli máte z hraní alespoň pár stovek zisku, určitě neseďte o víkendech doma, ale hrajte. Hrajte v takové vzdálenosti, aby se vám to finančně vyplatilo. Ale nezapomínejte také na to, že i na akcích zadarmo (charity, některé festivaly,..) si vás může někdo všimnout. Můžete tam získat nové fanoušky, ale i partnery, protože tam ať chcete nebo nechcete budete potkávat nové lidi a příležitosti. A když už budete hrát nějakou charitativní akci, určitě o tom nezapomeňte napsat příspěvek na web a sociální sítě. Zvedá vám to kredit v očích potenciálních partnerů. Lidi mají rádi dojemné příběhy a rádi podpoří někoho, kdo se snaží dělat dobré věci. Dalším bonusem bude to, že váš tour kalendář bude pěkně zaplněný a to také vypadá cool.

Buskujte  – hrajte na ulici

I na ulici se dá vydělat na nové CD. Jestli plánujete nahrávat, tak už máte určitě i nazkoušeno. Tak proč s tím rovnou nevyrazit mezi lidi? Kromě toho, že si něco vyděláte, také dostanete zpětnou vazbu, můžete rozdávat vizitky a letáčky s odkazy na vaše webové stránky a sociální sítě a upoutávkou na nové CD. Dalším bonusem bude, že ušetříte na studiu. Jak? No přeci budete mít nové skladby perfektně ohrané a ve studiu to půjde jedna báseň a ušetříte tak za nahrávací čas.

Je jasné, že není možné v jednom článku vypsat úplně všechno. Máte jiné zkušenosti? Nějaké další nápady? Napište nám do komentářů.

Hodně štěstí při nahrávání!

muzikantiakapely.cz

Crowdfunding aneb na co se připravit

Připravené songy, napsané texty, už je jen vydat. Spočítáte si, že zůstatek na účtě je daleko menší, než kolik si ...
Značka Pro Pokračování Textu

Největší festivaly světa – elektro, pop i gospel

Letní festivalová sezóna je v plném proudu. Branami českých i zahraničních festivalů projdou tisíce i desetitisíce lidí. Headlineři se zběsile ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma – úžasný nástroj pro oživení výuky hudby       

Už se vám někdy stalo, že by vaši žáci, a zejména ti mladší, chtěli každou hodinu poslouchat Mozarta? A dokonce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak dostat svůj singl snáze do rádií? A je to vůbec možné?

I přes fakt, že dnešní doba nabízí spoustu možností, jak dostat svou hudbu do povědomí posluchačů, tak mezi nejsilnější média ...
Značka Pro Pokračování Textu

The Wild Roots – trio z hlubokých lesů

The Wild Roots, energické trio z Lázní Kynžvart, vydali klip ke svému songu Fire in my heart. Tahle trojka míchá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert “To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chvilka hudební teorie, díl 3: S tužkou na akordy!

Ahoj a vítám Vás u další Chvilky hudební teorie! Dnes nám půjde o rychlou metodu, díky které si si i ...
Značka Pro Pokračování Textu

Když cestou na festival narazíte na festival…na střeše

Karlovy Vary během MFFKV Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary je nepochybně jednou z nejvýznamnějších a největších událostí u nás. Doprovází ...
Značka Pro Pokračování Textu

Muzikantiakapely.cz slaví první narozeniny!

Přesně před rokem jsme spustili web www.muzikantiakapely.cz. Za tu krátkou dobu se náš tým rozrostl na neuvěřitelných 14 členů! A ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: