Rozhodli jste se, že půjdete se svou tvorbou na trh? Vylezete ze zkušebny, kde jste poslední roky trávili spoustu času a začněte hrát i pro jiné lidi, než jsou rodina a přátelé? Pak už jste zajisté uvažovali kde vlastně začít. Plně věřím, že už jste se i zúčastnili několika debat, kde se dva tábory muzikantů dohadovali o tom, zda je dobré hrát zadarmo, či za “pivo a párek”, nebo ne.
Jenže co když vám i tento způsob může přinést spousty fanoušků a dostat Vás o krok do předu?

Na začátek si musíme samozřejmě říct, že záleží na spoustě okolnostech, na které byste se měli zaměřit před tím, než takovou nabídku přijmete, či odmítnete. Protože není “párek jako párek”.

Typ místa/klubu a lokalita

Určitě je všem známo, že kapela z Varů nepojede hrát “zadarmo” na Slovensko. Přeci jen je také důležité dbát na potenciál klubu, nebo místa kde máte hrát. Zda budete mít dostatek prostoru tam vybalit nástroje a celou aparaturu, zjistit si jaká je v daném místě akustika, atp.

Počet míst a obecenstvo

Co si budeme povídat, pokud by se jednalo o prostor, kam se vejde, když to přeženu, 5 lidí, tak to nemá velký smysl. Ale pokud se klub zaměřuje na muziku jako takovou, je tam pravděpodobnost, že má nějaké pravidelné návštěvníky, kteří tam chodí právě kvůli muzice. Pokud během večera třeba vystoupí vice kapel, máte šanci rozšířit si okruh fanoušků, tak i kontaktů mezi kapelami.

Propagace kapel

Je spousty klubů pro začínající kapely, které navštěvuje každý víkend hromada lidí. Ve většině případech jsou schopni a ochotni pomoci s propagací vašeho koncertu. Někteří to dělají automaticky. Od plakátů, přes webovky, po sdílení na svých sociálních sítích. Sdělí informaci o vašem vystoupení svým followerům. Tudíž to můžeme někdy i brát tak, že Vám za odehrání “zaplatí” v podobě reklamy. A v začátcích, je to vcelku důležité.

Komunikace

Jeden z nejdůležitějších bodů, na který já osobně kladu velký důraz. Pokud totiž komunikace s provozním (produkčním, majitelem, atp.) klubu, který má Vaše vystoupení na starosti vázne už při počáteční domluvě, většinou dopadá koncert velkým chaosem, ne-li fiaskem. Nejjistější je osobní setkání, kde domluvíte veškeré podrobnosti najednou. Od termínu, přes možnost zvukové zkoušky před koncertem, zdali máte možnost si zde uzamknout nástroje v šatně, zda Vám poskytnou zvukaře, jak dlouhý máte mít program, atd.

I charita se může vyplatit

Pokud je možnost, účastněte se různých benefic a charitativních akcí. Sice z toho nemáte finanční ohodnocení (vzdáváte se ho ku prospěch někoho, či něčeho), ale krom dobrého pocitu získáte i dobré “jméno” a třeba i víc fanoušků.

Co závěrem chci říct je to, že pokud máte příležitost získat skvělou propagaci, nový zástup fanoušků, navázat další kontakty, které Vás posunou o krok dopředu, setkat se s ostatními muzikanty a případně rovnou navázat spolupráci, tak i hraní za to “pivo a párek” se může vyplatit. Když to shrneme, tak se nedá říci, že nikdy nehrajete zadarmo. Záleží na tom, jak to pojmete a zda tu konkrétní akci přijmete jako dobrou příležitost.

Tak ať už jste pro, nebo proti hraní za “pivo a párek”, přeji vám spousty hudebních úspěchů.

Autor: Kateřina Šimková

Crowdfunding aneb na co se připravit

Připravené songy, napsané texty, už je jen vydat. Spočítáte si, že zůstatek na účtě je daleko menší, než kolik si ...
Značka Pro Pokračování Textu

Největší festivaly světa – elektro, pop i gospel

Letní festivalová sezóna je v plném proudu. Branami českých i zahraničních festivalů projdou tisíce i desetitisíce lidí. Headlineři se zběsile ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma – úžasný nástroj pro oživení výuky hudby       

Už se vám někdy stalo, že by vaši žáci, a zejména ti mladší, chtěli každou hodinu poslouchat Mozarta? A dokonce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak dostat svůj singl snáze do rádií? A je to vůbec možné?

I přes fakt, že dnešní doba nabízí spoustu možností, jak dostat svou hudbu do povědomí posluchačů, tak mezi nejsilnější média ...
Značka Pro Pokračování Textu

The Wild Roots – trio z hlubokých lesů

The Wild Roots, energické trio z Lázní Kynžvart, vydali klip ke svému songu Fire in my heart. Tahle trojka míchá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert “To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chvilka hudební teorie, díl 3: S tužkou na akordy!

Ahoj a vítám Vás u další Chvilky hudební teorie! Dnes nám půjde o rychlou metodu, díky které si si i ...
Značka Pro Pokračování Textu

Když cestou na festival narazíte na festival…na střeše

Karlovy Vary během MFFKV Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary je nepochybně jednou z nejvýznamnějších a největších událostí u nás. Doprovází ...
Značka Pro Pokračování Textu

Muzikantiakapely.cz slaví první narozeniny!

Přesně před rokem jsme spustili web www.muzikantiakapely.cz. Za tu krátkou dobu se náš tým rozrostl na neuvěřitelných 14 členů! A ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: