Rozhodli jste se, že půjdete se svou tvorbou na trh? Vylezete ze zkušebny, kde jste poslední roky trávili spoustu času a začněte hrát i pro jiné lidi, než jsou rodina a přátelé? Pak už jste zajisté uvažovali kde vlastně začít. Plně věřím, že už jste se i zúčastnili několika debat, kde se dva tábory muzikantů dohadovali o tom, zda je dobré hrát zadarmo, či za “pivo a párek”, nebo ne.
Jenže co když vám i tento způsob může přinést spousty fanoušků a dostat Vás o krok do předu?

Na začátek si musíme samozřejmě říct, že záleží na spoustě okolnostech, na které byste se měli zaměřit před tím, než takovou nabídku přijmete, či odmítnete. Protože není “párek jako párek”.

Typ místa/klubu a lokalita

Určitě je všem známo, že kapela z Varů nepojede hrát “zadarmo” na Slovensko. Přeci jen je také důležité dbát na potenciál klubu, nebo místa kde máte hrát. Zda budete mít dostatek prostoru tam vybalit nástroje a celou aparaturu, zjistit si jaká je v daném místě akustika, atp.

Počet míst a obecenstvo

Co si budeme povídat, pokud by se jednalo o prostor, kam se vejde, když to přeženu, 5 lidí, tak to nemá velký smysl. Ale pokud se klub zaměřuje na muziku jako takovou, je tam pravděpodobnost, že má nějaké pravidelné návštěvníky, kteří tam chodí právě kvůli muzice. Pokud během večera třeba vystoupí vice kapel, máte šanci rozšířit si okruh fanoušků, tak i kontaktů mezi kapelami.

Propagace kapel

Je spousty klubů pro začínající kapely, které navštěvuje každý víkend hromada lidí. Ve většině případech jsou schopni a ochotni pomoci s propagací vašeho koncertu. Někteří to dělají automaticky. Od plakátů, přes webovky, po sdílení na svých sociálních sítích. Sdělí informaci o vašem vystoupení svým followerům. Tudíž to můžeme někdy i brát tak, že Vám za odehrání “zaplatí” v podobě reklamy. A v začátcích, je to vcelku důležité.

Komunikace

Jeden z nejdůležitějších bodů, na který já osobně kladu velký důraz. Pokud totiž komunikace s provozním (produkčním, majitelem, atp.) klubu, který má Vaše vystoupení na starosti vázne už při počáteční domluvě, většinou dopadá koncert velkým chaosem, ne-li fiaskem. Nejjistější je osobní setkání, kde domluvíte veškeré podrobnosti najednou. Od termínu, přes možnost zvukové zkoušky před koncertem, zdali máte možnost si zde uzamknout nástroje v šatně, zda Vám poskytnou zvukaře, jak dlouhý máte mít program, atd.

I charita se může vyplatit

Pokud je možnost, účastněte se různých benefic a charitativních akcí. Sice z toho nemáte finanční ohodnocení (vzdáváte se ho ku prospěch někoho, či něčeho), ale krom dobrého pocitu získáte i dobré “jméno” a třeba i víc fanoušků.

Co závěrem chci říct je to, že pokud máte příležitost získat skvělou propagaci, nový zástup fanoušků, navázat další kontakty, které Vás posunou o krok dopředu, setkat se s ostatními muzikanty a případně rovnou navázat spolupráci, tak i hraní za to “pivo a párek” se může vyplatit. Když to shrneme, tak se nedá říci, že nikdy nehrajete zadarmo. Záleží na tom, jak to pojmete a zda tu konkrétní akci přijmete jako dobrou příležitost.

Tak ať už jste pro, nebo proti hraní za “pivo a párek”, přeji vám spousty hudebních úspěchů.

Autor: Kateřina Šimková

Kytarové solo

Improvizujte jako mistři. Poradíme vám, jak na to, díl I.

Hudba je jazyk a sólová improvizace se dá přirovnat k nenacvičenému přednesu. Jsou v ní věci nahodilé, ale také věci ...
Značka Pro Pokračování Textu

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: