Pokud se pohybujete v hudebním světě, jistě vám neuniklo, že Česká republika je zemí několika stovek festivalů, městských slavností a spousty komunitních akcí. Od malých po ty obrovské, od žánrově vyhraněných až po multižánry, se vstupným i bez. A za těmi všemi stojí stovky produkčních, dramaturgů, manažerů, nadšenců a dobrovolníků. Motivací proč se pořadatelé vydávají na strastiplnou cestu produkčních činností existuje několik. Pokud vás svrbí prsty a rádi byste festival nebo menší akci uspořádali ve vašem okolí, je následující seriál určený pro vás.

Organizace hudebního festivalu

Kultura jako duševní mana

Není pochyb, že smyslem kultury je zábava, potěcha a povznesení člověka. Kultura je jedním z atributů kvalitního života. Díky ní jsme pak vykonáváme naši práci s čistější hlavou, máme se na co těšit a máme důvod vylézt z našich domovů a potkávat se s dalšími lidmi i jinak než jen mezi regály obchoďáku. Nejinak je tomu u kulturních akcí coby svatostánků umění všeho druhu. Než se ale vydáme na cestu pořadatele, položme si otázku Proč?.

Formát, který zastíní i Rock for People?

Nalezení odpovědi na tuto otázku vám pomůže s koncepcí téměř celé produkce. Jako u každého jiného projektu i u festivalu si určete filozofii, na kterou se v kritických chvílích obrátíte.

Proč pořádáte festival? Chcete dát příležitost novým kapelám a interpretům? Nebo máte ambice uspořádat akci pro místní a uvést velká jména, která ve vašem městě ještě nehrála? Anebo ostych stranou, a cílíte na formát, který zastíní i Rock for People nebo Colours of Ostrava? V produkci neexistují nereálné cíle, ale jen mnoho způsobů jak je uskutečnit.Jakmile si určíte směr a smysl, které vaše událost může mít, odpovíte si i na další související otázku. Pro koho akci pořádáte?

Je tu někdo!?

Aby festival nebyl jen sletem techniků, zvukařů a kapel, potřebuje návštěvníky. Ať už stojí část vašich nákladů na příjmech ze vstupného nebo ne, bez publika nebude nikdo, kdo by nasál vaše často i celoroční snažení a kapely své “Je tu někdo!?” zakřičí ještě zoufaleji než jindy. S každou cílovou skupinou se pracuje samozřejmě trochu jinak, na to přijdete i bez titulu z marketingu. 

V návaznosti na odpověď otázky PROČ? už trochu tušíte, které skupiny návštěvníků projdou branou do městečka ze stanů, pódií a toitoiek. I tak si je ale trochu přiblížíme. 

Pracujete s předpokladem plného areálu rodin s dětmi, hudebních nadšenců nebo i zahraničních batůžkářů? Jednotlivé skupiny lidí se sice navzájem nevylučují, ale určení pro koho je váš festival určený a atraktivní, vám pomůže s výběrem interpretů, seznamem služeb a dalších atrakcí.

Sebeurčením festivalu najdete i typ marketingu, kterým svou komunitu oslovíte nejefektivněji, aby našli cestu až do vašeho lunaparku umění všeho druhu. Každý počin totiž stojí a padá na lidech. A to ať už na schopných členech pořadatelského týmu, tak na návštěvnících, kteří přijdou obdivovat vaše městečko zábavy, a co si budeme povídat, utratí u vás i nějaké peníze.

V dalších článcích ze seriálu o pořádání kulturních akcí nastíním zásady i problémy, které vás potkají při organizaci těchto událostí. Úvodní díl shrnu takto. Buďte kreativní a sepište si plán. Neostýchejte se. Ubrat můžete vždycky.

V příštím díle rozebereme další zásadní témata kolem pořádání a koncepce kulturních akcí. Například otázku výběru místa a jak jej pak naplno využít pro potřeby vašeho festivalu. A jelikož nic není zdarma, tak se zaměříme i na skladbu rozpočtu a možnosti financování.

Ricardo Delfino

Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
sociální sítě pro muzikanty

Sociální sítě používané hudebníky, díl 3. – Twitch.tv, YouNow

V předchozích dílech jsme mimo jiné psali o tom, že Facebook a Instagram mohou sloužit i k přenosu živých vysílání ...
Značka Pro Pokračování Textu

Technika nahrávání – mikrofon

Pokud pomineme muzikanta hrajícího na svůj nástroj, pak na začátku nahrávacího řetězce stojí většinou mikrofon. V tomto článku si řekneme, jak ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma na míru II: tvorba videa

V minulém článku jsme si ukázali základní pravidla, jak vybrat správnou hudbu na musicogramu a jak ji upravíme. Nyní se podíváme ...
Značka Pro Pokračování Textu

I Am Rosie odhalila nový videoklip s písní Can See You

JakI am Rosie je mladá česká zpěvačka, která se nebojí odlišit a vzbouřit. Není výrazná pouze vzhledem, ale i osobitou ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: