V prvním díle seriálu Pořádáme kulturní akci byly hlavním tématem stavební kameny každého projektu a to PROČ a PRO KOHO. V tomto díle se zaměříme na hmatatelnější faktor pořadatelské problematiky a tím je místo. 

„Toť ono, místo zaslíbené, koncerty a zábavou oplývající”

Když víte, proč chcete pořádat kulturní akci a na koho s ní cílíte, je třeba ještě najít správné místo. Nevylučuji variantu s opačnou posloupností plánování. Je spousta případů, kdy genius loci budoucího areálu oslovil pořadatele natolik, že podobně jako Praotec Čech rozbalili projekt na holé planině. 

Při výběru místa berte v potaz i jeho dostupnost pro davy vašich návštěvníků tzn. zmapujte si, kde je nejbližší spoj veřejné dopravy a možnost zřízení parkoviště pro návštěvníky-motoristy. Pamatujte ale, že jste (pokud není areál ve vašem vlastnictví) pouze na návštěvě a tak volte co nejméně invazivní řešení.

Vámi vyhlídlé místo pro kulturní akci si několikrát obejděte, zakreslete, vyhledejte na mapě a máte-li tu možnost, projděte skrz na skrz. Snažte se ho poznat do detailů. Několik základních parametrů, které by místo mělo splňovat a přes které takzvaně nejede vlak, si zde nastíníme.

Čí to tu je?

Pokud nejste majitelem pozemku, objektu nebo pozemku s objektem, který jste si vybrali pro vaši akci, nezapomeňte zjistit, kdo jím je. Jen tak přijít a začít stavět pódium by mohlo majitele areálu vyděsit a vás dostat do konfliktu. Jako skoro u všeho, co budete muset zařídit mimo vlastní zdroje, připravte si svoje argumentační a obchodní schopnosti a vyražte na schůzky. V případě vlastnictví veřejnou správou (magistrát, radnice či nějaký jiný veřejný správní útvar) se připravte na byrokratickou sérii podávání žádostí a vyplňování formulářů. A nebojte se zeptat, když si něčím nejste jistí.

Bezpečnost až na prvním místě

Teď nemluvím o padajících věžích reprobeden nebo o hořících rozvaděčích elektřiny za pódiem, ale o rizikových faktorech areálu jako takového. Obzvláště u akcí na tzv. brownfieldech tedy plochách, které je nedostatečně využívány či zanedbány. Zkontrolujte areál a zabezpečte nebo zlikvidujte díry, rezavé čnějící dráty a podobné pasti na návštěvníky.

Logická logistika

U každého areálu festivalu počítejte s tím, že do něj dodavatelé a kapely přivezou těžkou techniku nebo věci, které byste vy sami rozhodně nechtěli vláčet 300 metrů bahnem pěšky. Pokud to prostor umožňuje nebo pokud jste schopni za pomoci plotů a zábran vytvořit zásobovací koridor, učiňte tak. Sice většina dodavatelů a partnerů bude ve chvíli otevření areálu pro veřejnost již na svém místě, příjezdy kapel a interpretů a případné doplňování zásob občerstvení jsou pohyby, které budou probíhat za běhu programu festivalu. Logicky zvolte rovný a sjízdný povrch. 

Proud a napájení sítě festivalu

U městských akcí nebo u akcí s možností připojení k nějakému zdroji napětí v areálu je třeba si sepsat a rozkreslit, co vše na zdroj připojíte. Z toho dopředu zjistíte jestli bude stávající zdroj dostačující. Obzvláště pozor na gastro techniku jako fritézy a salamandry, které mají vyšší odběr než polovina techniky na pódiu. Pokud nejste zrovna síťař, neváhejte se zeptat vašeho dodavatele ozvučovací a osvětlovací techniky. V případě nedostatečné či žádné možnosti zajištění elektřiny vyhledejte služeb převozních centrál a podobných terénních řešení. Opět, zvukaři a technici rádi poradí.

Krásný areál

Originalita, výtvarný a designový potenciál místa není nic, co by se dalo vložit do tabulek. A to je dobře. Pokud sami nepřekypujete kreativitou a nemáte neustálou tendenci zdobit i popelnici před domem, tak rozhodně naverbujte do týmu někoho, kdo tyto vlohy má a disponuje zkušenostmi a vkusem.

Závěrem

Jakmile si vás nějaké místo na první pohled získá, zachovejte klid a nenechte se příliš unést. A jako obvykle, zakreslete to na papír.

 

Ricardo Delfino

Festival Sziget

Máte kapelu? Je tu šance zahrát si na obřím festivalu Sziget

Příležitost zahrát si na statisícovém festivalu v zahraničí, na prestižním Szigetu, se nabízí všem hudebníkům z České republiky. Do konce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: