V prvním díle seriálu Pořádáme kulturní akci byly hlavním tématem stavební kameny každého projektu a to PROČ a PRO KOHO. V tomto díle se zaměříme na hmatatelnější faktor pořadatelské problematiky a tím je místo. 

„Toť ono, místo zaslíbené, koncerty a zábavou oplývající”

Když víte, proč chcete pořádat kulturní akci a na koho s ní cílíte, je třeba ještě najít správné místo. Nevylučuji variantu s opačnou posloupností plánování. Je spousta případů, kdy genius loci budoucího areálu oslovil pořadatele natolik, že podobně jako Praotec Čech rozbalili projekt na holé planině. 

Při výběru místa berte v potaz i jeho dostupnost pro davy vašich návštěvníků tzn. zmapujte si, kde je nejbližší spoj veřejné dopravy a možnost zřízení parkoviště pro návštěvníky-motoristy. Pamatujte ale, že jste (pokud není areál ve vašem vlastnictví) pouze na návštěvě a tak volte co nejméně invazivní řešení.

Vámi vyhlídlé místo pro kulturní akci si několikrát obejděte, zakreslete, vyhledejte na mapě a máte-li tu možnost, projděte skrz na skrz. Snažte se ho poznat do detailů. Několik základních parametrů, které by místo mělo splňovat a přes které takzvaně nejede vlak, si zde nastíníme.

Čí to tu je?

Pokud nejste majitelem pozemku, objektu nebo pozemku s objektem, který jste si vybrali pro vaši akci, nezapomeňte zjistit, kdo jím je. Jen tak přijít a začít stavět pódium by mohlo majitele areálu vyděsit a vás dostat do konfliktu. Jako skoro u všeho, co budete muset zařídit mimo vlastní zdroje, připravte si svoje argumentační a obchodní schopnosti a vyražte na schůzky. V případě vlastnictví veřejnou správou (magistrát, radnice či nějaký jiný veřejný správní útvar) se připravte na byrokratickou sérii podávání žádostí a vyplňování formulářů. A nebojte se zeptat, když si něčím nejste jistí.

Bezpečnost až na prvním místě

Teď nemluvím o padajících věžích reprobeden nebo o hořících rozvaděčích elektřiny za pódiem, ale o rizikových faktorech areálu jako takového. Obzvláště u akcí na tzv. brownfieldech tedy plochách, které je nedostatečně využívány či zanedbány. Zkontrolujte areál a zabezpečte nebo zlikvidujte díry, rezavé čnějící dráty a podobné pasti na návštěvníky.

Logická logistika

U každého areálu festivalu počítejte s tím, že do něj dodavatelé a kapely přivezou těžkou techniku nebo věci, které byste vy sami rozhodně nechtěli vláčet 300 metrů bahnem pěšky. Pokud to prostor umožňuje nebo pokud jste schopni za pomoci plotů a zábran vytvořit zásobovací koridor, učiňte tak. Sice většina dodavatelů a partnerů bude ve chvíli otevření areálu pro veřejnost již na svém místě, příjezdy kapel a interpretů a případné doplňování zásob občerstvení jsou pohyby, které budou probíhat za běhu programu festivalu. Logicky zvolte rovný a sjízdný povrch. 

Proud a napájení sítě festivalu

U městských akcí nebo u akcí s možností připojení k nějakému zdroji napětí v areálu je třeba si sepsat a rozkreslit, co vše na zdroj připojíte. Z toho dopředu zjistíte jestli bude stávající zdroj dostačující. Obzvláště pozor na gastro techniku jako fritézy a salamandry, které mají vyšší odběr než polovina techniky na pódiu. Pokud nejste zrovna síťař, neváhejte se zeptat vašeho dodavatele ozvučovací a osvětlovací techniky. V případě nedostatečné či žádné možnosti zajištění elektřiny vyhledejte služeb převozních centrál a podobných terénních řešení. Opět, zvukaři a technici rádi poradí.

Krásný areál

Originalita, výtvarný a designový potenciál místa není nic, co by se dalo vložit do tabulek. A to je dobře. Pokud sami nepřekypujete kreativitou a nemáte neustálou tendenci zdobit i popelnici před domem, tak rozhodně naverbujte do týmu někoho, kdo tyto vlohy má a disponuje zkušenostmi a vkusem.

Závěrem

Jakmile si vás nějaké místo na první pohled získá, zachovejte klid a nenechte se příliš unést. A jako obvykle, zakreslete to na papír.

 

Ricardo Delfino

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: