Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

“To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do klubu pár vytištěných plakátů. Jo, a ještě polepit nejbližší autobusový zastávky.” 

 Ano, to vždycky udělejte. Nezapomeňte ale na to, že existují další způsoby, jak chytrou reklamou zaujmete ještě širší publikum, aniž by vás to zruinovalo. Dnes se zaměříme hlavně na několik staromódních způsobů, které vyžadují trochu více námahy, než jen zasednout k počítači a informovat o koncertu na sociálních sítích.  

Připravte si k tomu určité propagační materiály. Potřebné informace již máte zajisté pohromadě ve svém presskitu. Jen je pošlete svému grafikovi. Nebojte se ani cen za tisk takových materiálů. Když budete dobře hledat, najdete online tiskárny, které vám vaše letáčky, kartičky a vizitky vyrobí skoro za hubičku. Případně vám je nechá vyrobit přímo váš grafik. 

Visačky na kliky hotelových dveří

Váš koncert je daleko a jedete tam den předem, nebo po koncertě zůstáváte na hotelu, abyste dobili baterky před cestou zpět? Obejděte odpoledne před koncertem hotelové pokoje a na kliky dveří ostatních hotelových hostů pověste svoje visačky. Mnoho hotelových hostů neví co s načatým večerem a vy jim můžete vnuknout myšlenku kulturního vyžití v podobě vašeho koncertu. Visačky ale můžete zkusit věšet i na kliky bytových domů v okolí, nebo s nimi obejděte studentské koleje.

Podoba visaček a informací na nich může být různá. Pokud jich plánujete roznosit větší počet, vyrobte pro každý koncert extra design s relevantními informacemi přímo k danému koncertu. Nebo natiskněte větší množství univerzálních visaček s prostorem, kam ručně doplníte čas a místo konání večerního koncertu. 

Rozdávání propagačních materiálů

Stoupněte si před místní krámek s CD, hudebniny, nebo studentské koleje a rozdávejte pozvánky na koncert kolemjdoucím. Rozdávejte klidně i vaše CD, plakáty, klíčenky, placky. Mějte při tom na sobě tričko a kšiltovku s logem vaší kapely. Můžete si na to najmout také nějakou fešnou brigádnici nebo požádejte vaše usměvavé přítelkyně.

Oslovte místní divadelní spolky a kina

Pokud je možné, že vaši potenciální fanoušci navštěvují tato kulturní zařízení, nabídněte jim spolupráci. Poproste je, aby pustili o přestávce nebo před představením vaše CD. Rozdejte u vstupu letáčky s informacemi o vašem koncertu. Nabídněte jim za to třeba složení znělky, nahrání reklamního spotu do rádia ve vašem studiu nebo namluvení úvodní hlášky o tom, že by se neměly během představení pořizovat audio a video záznamy. 

V divadle ocení nabídku zkomponování a nahrání podkladové hudby k některému z jejich budoucích představení. A hned z toho máte dlouhodobější spolupráci a jistě vám pak dovolí pravidelnou propagaci vašich akcí. 

Zeptejte se svých fanoušků 

Vaši skalní podporovatelé jistě mají zájem na tom, abyste více hráli a aby na vaše koncerty chodilo více lidí. Poproste je o pomoc. Pošlete jim pár plakátů nebo letáků, ať je roznesou, kde je to napadne. Nebo jim rovnou dejte vstupenky, ať jich pár prodají. Nechtějte to po nich ale zadarmo. Sice ocení možnost pomoci oblíbené kapele, drink na baru nebo pozvánka do backstage ale nesmí chybět. Zvýhodněné vstupné anebo volňásek pro pomocníky by měl být samozřejmostí. 

Sdílejte reklamní prostor s ostatními kapelami

Domluvte se s ostatními kapelami v okolí na spolupráci při propagaci vašich koncertů. Vytvořte společný plakát, leták nebo článek do místního oběžníku. Ušetříte náklady za výrobu, ale také si rozdělíte vývěs plakátů a roznos letáků. Neberte to jako podporu konkurence či odlákávání hlavní pozornosti od vašeho koncertu někam jinam, ale spíše jako spolupráci a vzájemnou podporu.

Oslovte i kapely úplně odlišných žánrů. Nakonec to může dopadnout tak, že budete pravidelně vydávat měsíční přehled koncertů v okolí a třeba dostanete i prostor jej vyvěsit na nástěnku v místním informačním centru, hudebninách, kulturních centrech a výlohách obchodů vašich známých. Dělejte to pravidelně a za pár týdnů se vaše plakáty stanou navštěvovaným zdrojem inspirace na víkendové plány.

Místní rozhlas a oběžníky

Možná si myslíte, že je to zcela zastaralý způsob informování veřejnosti o nadcházejících akcích na vesnicích. Nu, dobrá. Možná máte pravdu. Ale proč toho nevyužít? Vždyť to má své kouzlo. Oslovte místního starostu, zda je ochoten přidat informaci o vašem koncertu do programu pravidelného obecního hlášení. Mnohé obce a města, kde rozhlas není, vydávají různé oběžníky. Někde každý měsíc, jinde čtvrtletně. Zkuste to. Pošlete jim tiskovou zprávu o vašem koncertu a možná budete mile překvapeni, že o vás napíší. 

Tip na závěr:
Udělejte slevovou akci. Nabídněte návštěvníkům koncertu slevu na vstupném a na nákup vašeho CD a propagačních materiálů – merchandise, pokud přijdou s daným letáčkem. 

Guerilla marketing je nevyčerpatelnou studnicí praktik, jak dosáhnout většího záběru s omezenými náklady. Naše hudební guerilla v žádném případě nemůže pokrýt všechny možnosti propagace kapel a koncertů. Je to spíše druh umění, jak zaujmout vaše potenciální fanoušky neobvyklou reklamou na neobvyklých místech. V dnešním online světě je poměrně snadné najít mezery v tom opravdickém offline životě. Našli jste nějaké nové ke kterým jsme se v dnešním článku nedostali? Dejte nám o nich vědět v komentářích. Nebuďme soupeři. Pojďme spolupracovat. Ať hudba v čechách vzkvétá a návštěvnost koncertů vzrůstá.

Tomáš Široký

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: