Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

“To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do klubu pár vytištěných plakátů. Jo, a ještě polepit nejbližší autobusový zastávky.” 

 Ano, to vždycky udělejte. Nezapomeňte ale na to, že existují další způsoby, jak chytrou reklamou zaujmete ještě širší publikum, aniž by vás to zruinovalo. Dnes se zaměříme hlavně na několik staromódních způsobů, které vyžadují trochu více námahy, než jen zasednout k počítači a informovat o koncertu na sociálních sítích.  

Připravte si k tomu určité propagační materiály. Potřebné informace již máte zajisté pohromadě ve svém presskitu. Jen je pošlete svému grafikovi. Nebojte se ani cen za tisk takových materiálů. Když budete dobře hledat, najdete online tiskárny, které vám vaše letáčky, kartičky a vizitky vyrobí skoro za hubičku. Případně vám je nechá vyrobit přímo váš grafik. 

Visačky na kliky hotelových dveří

Váš koncert je daleko a jedete tam den předem, nebo po koncertě zůstáváte na hotelu, abyste dobili baterky před cestou zpět? Obejděte odpoledne před koncertem hotelové pokoje a na kliky dveří ostatních hotelových hostů pověste svoje visačky. Mnoho hotelových hostů neví co s načatým večerem a vy jim můžete vnuknout myšlenku kulturního vyžití v podobě vašeho koncertu. Visačky ale můžete zkusit věšet i na kliky bytových domů v okolí, nebo s nimi obejděte studentské koleje.

Podoba visaček a informací na nich může být různá. Pokud jich plánujete roznosit větší počet, vyrobte pro každý koncert extra design s relevantními informacemi přímo k danému koncertu. Nebo natiskněte větší množství univerzálních visaček s prostorem, kam ručně doplníte čas a místo konání večerního koncertu. 

Rozdávání propagačních materiálů

Stoupněte si před místní krámek s CD, hudebniny, nebo studentské koleje a rozdávejte pozvánky na koncert kolemjdoucím. Rozdávejte klidně i vaše CD, plakáty, klíčenky, placky. Mějte při tom na sobě tričko a kšiltovku s logem vaší kapely. Můžete si na to najmout také nějakou fešnou brigádnici nebo požádejte vaše usměvavé přítelkyně.

Oslovte místní divadelní spolky a kina

Pokud je možné, že vaši potenciální fanoušci navštěvují tato kulturní zařízení, nabídněte jim spolupráci. Poproste je, aby pustili o přestávce nebo před představením vaše CD. Rozdejte u vstupu letáčky s informacemi o vašem koncertu. Nabídněte jim za to třeba složení znělky, nahrání reklamního spotu do rádia ve vašem studiu nebo namluvení úvodní hlášky o tom, že by se neměly během představení pořizovat audio a video záznamy. 

V divadle ocení nabídku zkomponování a nahrání podkladové hudby k některému z jejich budoucích představení. A hned z toho máte dlouhodobější spolupráci a jistě vám pak dovolí pravidelnou propagaci vašich akcí. 

Zeptejte se svých fanoušků 

Vaši skalní podporovatelé jistě mají zájem na tom, abyste více hráli a aby na vaše koncerty chodilo více lidí. Poproste je o pomoc. Pošlete jim pár plakátů nebo letáků, ať je roznesou, kde je to napadne. Nebo jim rovnou dejte vstupenky, ať jich pár prodají. Nechtějte to po nich ale zadarmo. Sice ocení možnost pomoci oblíbené kapele, drink na baru nebo pozvánka do backstage ale nesmí chybět. Zvýhodněné vstupné anebo volňásek pro pomocníky by měl být samozřejmostí. 

Sdílejte reklamní prostor s ostatními kapelami

Domluvte se s ostatními kapelami v okolí na spolupráci při propagaci vašich koncertů. Vytvořte společný plakát, leták nebo článek do místního oběžníku. Ušetříte náklady za výrobu, ale také si rozdělíte vývěs plakátů a roznos letáků. Neberte to jako podporu konkurence či odlákávání hlavní pozornosti od vašeho koncertu někam jinam, ale spíše jako spolupráci a vzájemnou podporu.

Oslovte i kapely úplně odlišných žánrů. Nakonec to může dopadnout tak, že budete pravidelně vydávat měsíční přehled koncertů v okolí a třeba dostanete i prostor jej vyvěsit na nástěnku v místním informačním centru, hudebninách, kulturních centrech a výlohách obchodů vašich známých. Dělejte to pravidelně a za pár týdnů se vaše plakáty stanou navštěvovaným zdrojem inspirace na víkendové plány.

Místní rozhlas a oběžníky

Možná si myslíte, že je to zcela zastaralý způsob informování veřejnosti o nadcházejících akcích na vesnicích. Nu, dobrá. Možná máte pravdu. Ale proč toho nevyužít? Vždyť to má své kouzlo. Oslovte místního starostu, zda je ochoten přidat informaci o vašem koncertu do programu pravidelného obecního hlášení. Mnohé obce a města, kde rozhlas není, vydávají různé oběžníky. Někde každý měsíc, jinde čtvrtletně. Zkuste to. Pošlete jim tiskovou zprávu o vašem koncertu a možná budete mile překvapeni, že o vás napíší. 

Tip na závěr:
Udělejte slevovou akci. Nabídněte návštěvníkům koncertu slevu na vstupném a na nákup vašeho CD a propagačních materiálů – merchandise, pokud přijdou s daným letáčkem. 

Guerilla marketing je nevyčerpatelnou studnicí praktik, jak dosáhnout většího záběru s omezenými náklady. Naše hudební guerilla v žádném případě nemůže pokrýt všechny možnosti propagace kapel a koncertů. Je to spíše druh umění, jak zaujmout vaše potenciální fanoušky neobvyklou reklamou na neobvyklých místech. V dnešním online světě je poměrně snadné najít mezery v tom opravdickém offline životě. Našli jste nějaké nové ke kterým jsme se v dnešním článku nedostali? Dejte nám o nich vědět v komentářích. Nebuďme soupeři. Pojďme spolupracovat. Ať hudba v čechách vzkvétá a návštěvnost koncertů vzrůstá.

Tomáš Široký

Festival Sziget

Máte kapelu? Je tu šance zahrát si na obřím festivalu Sziget

Příležitost zahrát si na statisícovém festivalu v zahraničí, na prestižním Szigetu, se nabízí všem hudebníkům z České republiky. Do konce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: