Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

“To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do klubu pár vytištěných plakátů. Jo, a ještě polepit nejbližší autobusový zastávky.” 

 Ano, to vždycky udělejte. Nezapomeňte ale na to, že existují další způsoby, jak chytrou reklamou zaujmete ještě širší publikum, aniž by vás to zruinovalo. Dnes se zaměříme hlavně na několik staromódních způsobů, které vyžadují trochu více námahy, než jen zasednout k počítači a informovat o koncertu na sociálních sítích.  

Připravte si k tomu určité propagační materiály. Potřebné informace již máte zajisté pohromadě ve svém presskitu. Jen je pošlete svému grafikovi. Nebojte se ani cen za tisk takových materiálů. Když budete dobře hledat, najdete online tiskárny, které vám vaše letáčky, kartičky a vizitky vyrobí skoro za hubičku. Případně vám je nechá vyrobit přímo váš grafik. 

Visačky na kliky hotelových dveří

Váš koncert je daleko a jedete tam den předem, nebo po koncertě zůstáváte na hotelu, abyste dobili baterky před cestou zpět? Obejděte odpoledne před koncertem hotelové pokoje a na kliky dveří ostatních hotelových hostů pověste svoje visačky. Mnoho hotelových hostů neví co s načatým večerem a vy jim můžete vnuknout myšlenku kulturního vyžití v podobě vašeho koncertu. Visačky ale můžete zkusit věšet i na kliky bytových domů v okolí, nebo s nimi obejděte studentské koleje.

Podoba visaček a informací na nich může být různá. Pokud jich plánujete roznosit větší počet, vyrobte pro každý koncert extra design s relevantními informacemi přímo k danému koncertu. Nebo natiskněte větší množství univerzálních visaček s prostorem, kam ručně doplníte čas a místo konání večerního koncertu. 

Rozdávání propagačních materiálů

Stoupněte si před místní krámek s CD, hudebniny, nebo studentské koleje a rozdávejte pozvánky na koncert kolemjdoucím. Rozdávejte klidně i vaše CD, plakáty, klíčenky, placky. Mějte při tom na sobě tričko a kšiltovku s logem vaší kapely. Můžete si na to najmout také nějakou fešnou brigádnici nebo požádejte vaše usměvavé přítelkyně.

Oslovte místní divadelní spolky a kina

Pokud je možné, že vaši potenciální fanoušci navštěvují tato kulturní zařízení, nabídněte jim spolupráci. Poproste je, aby pustili o přestávce nebo před představením vaše CD. Rozdejte u vstupu letáčky s informacemi o vašem koncertu. Nabídněte jim za to třeba složení znělky, nahrání reklamního spotu do rádia ve vašem studiu nebo namluvení úvodní hlášky o tom, že by se neměly během představení pořizovat audio a video záznamy. 

V divadle ocení nabídku zkomponování a nahrání podkladové hudby k některému z jejich budoucích představení. A hned z toho máte dlouhodobější spolupráci a jistě vám pak dovolí pravidelnou propagaci vašich akcí. 

Zeptejte se svých fanoušků 

Vaši skalní podporovatelé jistě mají zájem na tom, abyste více hráli a aby na vaše koncerty chodilo více lidí. Poproste je o pomoc. Pošlete jim pár plakátů nebo letáků, ať je roznesou, kde je to napadne. Nebo jim rovnou dejte vstupenky, ať jich pár prodají. Nechtějte to po nich ale zadarmo. Sice ocení možnost pomoci oblíbené kapele, drink na baru nebo pozvánka do backstage ale nesmí chybět. Zvýhodněné vstupné anebo volňásek pro pomocníky by měl být samozřejmostí. 

Sdílejte reklamní prostor s ostatními kapelami

Domluvte se s ostatními kapelami v okolí na spolupráci při propagaci vašich koncertů. Vytvořte společný plakát, leták nebo článek do místního oběžníku. Ušetříte náklady za výrobu, ale také si rozdělíte vývěs plakátů a roznos letáků. Neberte to jako podporu konkurence či odlákávání hlavní pozornosti od vašeho koncertu někam jinam, ale spíše jako spolupráci a vzájemnou podporu.

Oslovte i kapely úplně odlišných žánrů. Nakonec to může dopadnout tak, že budete pravidelně vydávat měsíční přehled koncertů v okolí a třeba dostanete i prostor jej vyvěsit na nástěnku v místním informačním centru, hudebninách, kulturních centrech a výlohách obchodů vašich známých. Dělejte to pravidelně a za pár týdnů se vaše plakáty stanou navštěvovaným zdrojem inspirace na víkendové plány.

Místní rozhlas a oběžníky

Možná si myslíte, že je to zcela zastaralý způsob informování veřejnosti o nadcházejících akcích na vesnicích. Nu, dobrá. Možná máte pravdu. Ale proč toho nevyužít? Vždyť to má své kouzlo. Oslovte místního starostu, zda je ochoten přidat informaci o vašem koncertu do programu pravidelného obecního hlášení. Mnohé obce a města, kde rozhlas není, vydávají různé oběžníky. Někde každý měsíc, jinde čtvrtletně. Zkuste to. Pošlete jim tiskovou zprávu o vašem koncertu a možná budete mile překvapeni, že o vás napíší. 

Tip na závěr:
Udělejte slevovou akci. Nabídněte návštěvníkům koncertu slevu na vstupném a na nákup vašeho CD a propagačních materiálů – merchandise, pokud přijdou s daným letáčkem. 

Guerilla marketing je nevyčerpatelnou studnicí praktik, jak dosáhnout většího záběru s omezenými náklady. Naše hudební guerilla v žádném případě nemůže pokrýt všechny možnosti propagace kapel a koncertů. Je to spíše druh umění, jak zaujmout vaše potenciální fanoušky neobvyklou reklamou na neobvyklých místech. V dnešním online světě je poměrně snadné najít mezery v tom opravdickém offline životě. Našli jste nějaké nové ke kterým jsme se v dnešním článku nedostali? Dejte nám o nich vědět v komentářích. Nebuďme soupeři. Pojďme spolupracovat. Ať hudba v čechách vzkvétá a návštěvnost koncertů vzrůstá.

Tomáš Široký

Crowdfunding aneb na co se připravit

Připravené songy, napsané texty, už je jen vydat. Spočítáte si, že zůstatek na účtě je daleko menší, než kolik si ...
Značka Pro Pokračování Textu

Největší festivaly světa – elektro, pop i gospel

Letní festivalová sezóna je v plném proudu. Branami českých i zahraničních festivalů projdou tisíce i desetitisíce lidí. Headlineři se zběsile ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma – úžasný nástroj pro oživení výuky hudby       

Už se vám někdy stalo, že by vaši žáci, a zejména ti mladší, chtěli každou hodinu poslouchat Mozarta? A dokonce ...
Značka Pro Pokračování Textu

Jak dostat svůj singl snáze do rádií? A je to vůbec možné?

I přes fakt, že dnešní doba nabízí spoustu možností, jak dostat svou hudbu do povědomí posluchačů, tak mezi nejsilnější média ...
Značka Pro Pokračování Textu

The Wild Roots – trio z hlubokých lesů

The Wild Roots, energické trio z Lázní Kynžvart, vydali klip ke svému songu Fire in my heart. Tahle trojka míchá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert

Seriál “Hudební guerilla”: 2. Jak dostat diváky na koncert “To je přece jasný. Vytvořím na Facebooku událost a donesu do ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chvilka hudební teorie, díl 3: S tužkou na akordy!

Ahoj a vítám Vás u další Chvilky hudební teorie! Dnes nám půjde o rychlou metodu, díky které si si i ...
Značka Pro Pokračování Textu

Když cestou na festival narazíte na festival…na střeše

Karlovy Vary během MFFKV Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary je nepochybně jednou z nejvýznamnějších a největších událostí u nás. Doprovází ...
Značka Pro Pokračování Textu

Muzikantiakapely.cz slaví první narozeniny!

Přesně před rokem jsme spustili web www.muzikantiakapely.cz. Za tu krátkou dobu se náš tým rozrostl na neuvěřitelných 14 členů! A ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: