Kdo dnes není online, jako by nebyl, že? To platí i pro nás hudebníky. Podíváme na užitečné sociální sítě pro muzikanty, které by měl používat každý, kdo to myslí s hudbou vážně. Některé jsou univerzální a jde na nich dělat skoro vše co nás napadne, jiné zas účelové, kam se prostě jen nahraje hudba, či videa. Většina sociálních sítí také třeba disponují užitečnými nástroji, pomocí kterých si můžete vylepšit vlastní webové stránky. Nemusíte všechny z nich založit najednou, nebo je navštěvovat každý den. Jde hlavně o to, aby vás tam našli vaši stávající či úplně noví fanoušci, nebo pořadatelé akcí. Tak pojďme se na ten výčet podívat.

Facebook

Pokud byste měli mít svojí nebo kapelní stránku jen na jedné jediné sociální síti, měl by to být určitě Facebook. Je to momentálně celosvětově nejpoužívanější síť a platí to i v samotné České republice. I když jste začínající muzikant nebo kapela, dáte tam dohromady velmi rychle fanouškovskou základnu. Určitě máte spoustu facebookových přátel, stačí je pozvat ať vás “lajknou”. Na Facebooku pak máte možnost vkládat události, zvát na ně vaše fanoušky a za docela malý peníz si můžete vyzkoušet i zaplatit nějakou tu návštěvnost a zacílit na potenciální nové fanoušky. Docela dobrý způsob jak se naučit zacílit na tu správnou skupinu lidí. Samozřejmě na na Facebooku najdete spoustu nástrojů jak lidi zaujmout a většinou je vše zdarma.

Twitter

Twitter je další z nejoblíbenějších sociální sítí. Nejspíše je to díky tomu, že má skvělou aplikaci do mobilů, do kterých pořád koukáme. Uživatelské rozhraní je jednodušší než má Facebook a běhá pěkně rychle. Twitter je docela jednoúčelový. Nevložíte tam celou tiskovou zprávu, nebo rozsáhlé povídání o včerejším koncertě, ale o to tu jde. Rychá zpráva, odkaz a je to. Ráno u kávy, nebo při polední pauze si vaši fanoušci přečtou titulky událostí a článků, které jste tam sdíleli. Další plus je také to, že tam zatím moc neotravují reklamy jako na Facebooku.

Google+

Google+ také patří mezi nejpoužívanější sociální sítě. U nás tolik ještě ne, ale je to škoda. Její hlavní výhoda spočívá v tom, že to je prostě Google. Když někdo bude něco “googlit” a to něco má svojí stránku na Google+, tak se to stoprocentně ukáže výše ve výsledcích vyhledávání. Tato síť zatím nemá takový fanouškovský záběr jako Facebook, nebo Twitter, ale pro webové vyhledávače, speciálně pro Google a jeho partnerské weby, to je vždy priorita. Přesto, že tam vaše fanouškovská základna nebude zatím dosahovat gigantických rozměrů, můžete tam oslovit zase někoho jiného, kdo se třeba zuby nehty brání používání Facebooku. Je jich hodně málo, ale věřte, znám osobně takové lidi. 🙂

Youtube

Youtube se nám od svého vzniku pěkně proměnil. Dříve to byl jen web s videi, dnes je to jeden z nejlepších marketingových nástrojů na trhu a ještě k tomu zdarma. Někdy je složité dostat video na vaši webovou stránku, ale s pomocí Youtube to je hračka. Jen vložíte odkaz a je hotovo. A nejlepší na Youtube je, že je to také Google! Majitelem Youtube je firma Google a tím pádem zde také platí pravidlo: “kdo je na Youtube, bude výše ve výsledcích vyhledávání”. A hlavně lidé jsou už s Youtube sžití. Děláte-li muziku, budou vás hledat nejspíše právě na Youtub, aby si poslechli co děláte a jak u toho vypadáte. Tak s tím vlastně “zaplácnete” dvě mouchy jednou ranou. Budete mít účet s videi na Youtube, ale také budete mít ty odkazy s videi, které můžete dát na svůj web, sdílet na sociálních sítích, nebo jen posílat mailem pořadatelům, booking managerům a dáte tak snadno o sobě vědět.

Instagram

Muzikantům a kapelám může být velice užitečný. Podobně jako na Twitteru – najdete tady zase jiné fanoušky. Instagram vám pomůže probořit tu pomyslnou zeď, která ohraničuje vaše fanoušky skládající se pouze z vaší rodiny, přátel a maximálně jejich přátel. Myslete na to, že když tam bude ale 10 stejných fotek na stejném pódiu, asi to každého brzy omrzí. Dávejte tam jak fotky a videa z pódia, tak i ze zkušeben, stavění aparatury, zázemí, ale i ze soukromí, třeba když vám upadne zmrzlina na triko (třeba to triko s logem vaší kapely), nebo i to jak venčíte svého pejska po cestě na zkoušku. Nezapomeňte k fotkám hlavně vytvořit hashtagy a dejte si s nimi práci, protože to je to, co vám přitáhne nové fanoušky. Bez nich se o vašich fotkách na Instagramu nedoví. Co víc, fotky z Instagramu můžete také jednoduše propojit s vaším webem. Nebudete tak ani potřebovat speciální moduly s galerií. Jednoduše přidáte fotky na Instagram a hned je uvidíte i na vašem webu.

Bandzone

Největší česká databáze muzikantů, kapel a klubů. Bandzone účet by snad měl mít každý český muzikant a kapela, kteří to myslí s hudbou vážně. Kromě vašich fanoušků si vás tam může všimnout i třeba nějaký pořadatel, který shání kapely na svoje akce, nebo vás tam může oslovit i třeba nějaký agent nahrávací společnosti, případně samotné Bandzone se svojí vlastní produkční agenturou. Opravdu velká výhoda Bandzone je jeho přehlednost, domyšlený vyhledávací formulář i layout profilu kapely s přehrávačem vašich nahrávek hned navrchu.

LinkedIn

Nevíte ani pořádně co to je, natož jak ho používat? LinkedIn je mocný pomocník v navazování profesionálních kontaktů. Jste-li muzikant, budete pravděpodobně potřebovat někdy nahrávací studio, booking agenta, promotéra, producenta, designéra, webmastera a podobné. Ano, určitě můžete položit dotaz i na ostatní sociální sítě, ale tady vám naprostá většina oslovených odpoví. A navíc, budou vás vnímat jako profesionála, který to myslí vážně. LinkedIn je sociální síť pro profesionály, kteří vědí jak se starat o svůj byznys. Staňte se agentem pro svou kapelu!

Reverbnation

Reverbnation je hodně podobné Bandzone. Podobné funkce, i výhody. Jedna veliká výhoda o proti Bandzone se dá připsat tomu, že jde o mezinárodní sociální síť. Chcete-li do světa, měli byste si pečlivě pečovat o svůj profil právě zde. Jistě, je tam větší konkurence, ale také více pořadatelů, klubů, agentů a vůbec všemožných jiných příležitostí od získání fanoušků, přes promo, po distribuci vašich nahrávek.

Soundcloud

Ideální způsob jak dostat muziku k úplně novým fanouškům zase z jiné linie. Na Soundcloud chodí převážně ti, kdo rádi objevují nové věci. Mohou tam poslouchat hudbu, kterou neuslyší v rádiích, televizi, ani středních až větších festivalech. Přesto je tam spousta kvalitního materiálu a je tedy rozhodně co prozkoumávat. Máte taky něco takového? Kus svojí originality, ať v úplně v nových písních, nebo i převzatých, ale udělaných po svém? Šup tam s tím. Nemusíte tam pak chodit každý den, ale čas od času mrkněte třeba na statistiky, nebo zda tam nemáte zprávu od nějakého fanouška, či pořadatele, který má pro vás práci. 😉

Jaké další sociální sítě využíváte a jak? Budeme rádi, když nám o tom napíšete do komentářů pod tento článek na naší Facebookové stránce https://www.facebook.com/muzikantiakapely.cz

 

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: