Ať už svého manažera máte, či hledáte, nebo jste si manažerské povinnosti vzali na svůj “hřbet”, mám pro vás 5 vlastností, které by měl každý manažer mít.

Na začátek chci zmínit, že při výběru manažera byste měli myslet především na to, aby mezi vámi fungovala dobrá “chemie”. Mějte také na mysli, že je vaším prostředníkem, který vás prezentuje u možných partnerů a zprostředkovává různé spolupráce. Manažer by měl být hlavou kapely, měl by se považovat za její součást a mít ve vaší hudbě srdce tak jako vy, když hrajete. Jeho prací je, mimo jiné, ušetřit vám práci, abyste se zplna mohli věnovat především muzice. A teď zpět k 5 důležitým vlastnostem.

1) Komunikativnost, výřečnost, slušné vystupování

Ať už komunikace s vámi, či při komunikaci a spolupráci s jinými činiteli, měl by určitě působit mile, ale zároveň autoritativně. Měl by umět “vypíchnout” vaše přednosti a zároveň s vámi zapracovat na vašich nedostatcích a vyjednávat pro vás co nejlepší podmínky. I psaná forma komunikace je velice důležitá. Měl by ovládat základy korespondence a pravopisu. Přece jen, “Ahoj, mám tu kapelu, co ‘sy’ chce u tebe zahrát, je ‘faktycki’ dobrá”, nevypadá moc reprezentativně.

2) Kontakty napříč hudebním průmyslem

Měl by mít k dispozici kontakty na lidi z vaší branže (osvětlovači, zvukaři, různí produkční, nahrávací studia, atp..). Ovšem, pokud je k dispozici nemá, určitě by měl mít vlastnost “tvořit si je”. Protože jsou k vaší práci potřeba a nikdy nevíte, kdo se vám bude po cestě za úspěchem hodit.

3) Rychlé jednání a improvizace

Známe to všichni, ne vždy se povede všechno tak, jak jsme si naplánovali. Během chvilky se může kdeco pokazit. Ať už se jedná o to, že vám před koncertem vypadne například zvukař, nebo vám před odjezdem na vystoupení “odejde” dodávka, či nastane jiná podobná pohroma. Ať už se jedná o jakýkoliv problém, měl by váš manažer mít připravený plán “B”, nebo rychle vymyslet co s tím.

4) Zodpovědnost

To si myslím, že je samozřejmostí. Ručí za to, že budete včas vědět termíny a ohlídá abyste je dodrželi. Měl by dbát na to, aby vše, co dělá vám prospělo a nepociťovali jste chaos.

5) Rozhled, učenlivost

Měl by jít stále s dobou a sledovat nové možnosti propagace. Stále se v oboru vzdělávat. Zajímat se například o nové prostory, kde byste mohli vystoupit. Mít nad hudební scénou rozhled, sledovat i práci jiných muzikantů, být v kontaktu se zkušenějšími a nebát se jich ptát a případně si nechat poradit.

Zároveň si musíte uvědomit, že manažer není jen “chodící diář”, ale člověk, který je součástí kapely. Váš pracovní vztah by měl být plný podpory a měl by jít ruku v ruce za splněním vašich cílů.

Závěrem chci říct, že pokud jste ve fázi hledání, určitě se řiďte svou intuicí a při výběru dejte pozor především na to, jaký pocit byste ze spolupráce s daným člověkem měli. Nebojte se dát šanci i někomu, kdo nemá zkušenosti s managementem. Pokud je to učenlivý a tvárný člověk, rozhodně není na škodu věnovat čas jeho “zaučení”.

Přeji spousty skvělých spoluprací a úspěchů.

Autor: Kateřina Šimková

 

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: