Myslím, že všichni začínající muzikanti tohle znají. Jste na začátku a jste rádi, že jste dali do kupy několik písniček na které jste právem hrdí. Teď už jen začít hrát pro publikum, vydat album, začít pracovat na propagaci a ukázat se světu.

Ale jak začít? Jste zběhlí v muzice, ale v zařizování, e-mailování a správě sociálních sítí se moc neorientujete? Chtělo by to kvalitní tým, že? Lze vůbec sehnat lidi, kteří by do toho s vámi šli, když logicky na začátku nemáte na to, abyste je zaplatili? Z vlastní zkušenosti vím, že to jde.

Jak hledat

Úvodem chci říct, že budete potřebovat spousty času a hlavně trpělivosti. Nepočítejte s tím (pokud nejste velcí klikaři), že tým sestavíte během jednoho dne. Je to vcelku běh na dlouhou trať. Může to trvat i několik týdnů, měsíců, rok. Tento článek by měl posloužit jako inspirace a možná jako motivace k tomu, abyste se nebáli oslovit někoho ke spolupráci.

Určitě jste se při zadávání inzerce, setkali s větou: “Zadarmo ani kuře nehrabe”. Ale co zkusit nabídnout něco výměnou?  Máte možnost dávat lekce hraní na kytaru, hodiny zpěvu, cokoliv, v čemž jste si jistí, že ovládáte. Pokud už jste zaběhlejší a svou škálu fanoušků už máte, můžete udělat dotyčnému reklamu na svém webu, či ho uvést jako sponzora. Nebo zkuste nabídnout alespoň volné vstupy na vaše akce, koncerty, atp.

Sledujte inzerce. Často si vás budoucí člen vašeho týmu najde sám. Začínající grafici, webmasteři, manažeři, správci a další. Spousty z nich hledají svou prvotní šanci, kde by se mohli učit a zdokonalovat, tak proč se jim nezkusit nabídnout?

Kde hledat

Nejbližší okruh přátel a rodiny

Není od věci zamyslet se nad tím, zda někdo z přátel, rodiny, či známých, nemá nějaké zkušenosti, které by vám pomohli. Máte v rodině grafika? Manažera (ať už se jedná o jakékoliv odvětví), zvukaře, či fotografa? Kvalitního člena můžete mít přímo před nosem.

Hospoda

Nebudu vám říkat, že to není riskantní. Známe to všichni, po pár pivech je každý mistrem. Ale výjimka potvrzuje pravidlo. I v hospodách (barech, klubech, …) se dá sehnat kde kdo. A tím nemyslím jen řemeslníky. Zmiňte se u stolu vašim známým, se kterými se setkáváte nad drinkem, známé servírce, či barmanovi. A i když neseženete člověka k dané “pozici”, možná narazíte na člověka, co Vám pomůže s něčím jiným. A třeba vás to bude stát jen dvě pivíčka.

Sociální sítě

Jistě si říkáte: “Tak to je snad samozřejmost”. Ale co bych k tomuto chtěla dodat je to, že byste se měli zaměřit i na jiné “okruhy”. Nehledejte jen na inzerci, ve skupinách muzikantů, atd. Buďte v tomto “sociálně společenští” (existuje vůbec takové slovní spojení? ?). Jako příklad bych chtěla uvést to, že na webmastera naší kapely jsem narazila ve skupině, která se zabývá paranormálními jevy. Takže to pro mne bylo místo, na kterém bych ho asi nehledala a měla bych poděkovat náhodě za to, že jsem se zmínila.

Koncerty, akce, festivaly

A tím nemyslím jen vaše vlastní akce. Pokud jste komunikativní, empatičtí a na různých hudebních akcích si rychle děláte nové přátele, nebojte se zmínit, že jste také muzikanti a hledáte “toho a toho” do týmu.

Obec, či město jako sponzor kapely?

Někteří muzikanti a kapely také využívají sponzorství od obce. Obec (u velkých měst nemůžu posoudit) přispěla muzikantům tím, že jim zajistila zkušební prostory, grafika, fotografa, či určitou propagaci, výměnou za vystoupení na obecních akcích. Nebojte se vedení obce či města představit svůj projekt. Nemáte co ztratit, buď vám pomohou, nebo vás odmítnou. Ale za zkoušku nic nedáte.

Míst, kde můžete sehnat někoho do týmu, je spousty. Nikdy nevíte na koho kde narazíte. Hodně v tomto hraje roli náhoda, ale taky vaše píle a čas, který hledání věnujete. Nezapomínejte komunikovat i s jinými muzikanty. Podpořte se. Víc hlav, víc ví. Vše je hlavně o komunikaci a vzájemné sympatii, která je klíčová.

A co vy? Máte svůj tým? Potkali jste se na nějakém zajímavém místě? Máte další tip na sestavení týmu? Nebo si vše spravujete převážně sami?  Dejte vědět do komentářů.

Autor: Kateřina Šimková

Jak můžete sehnat peníze pro realizaci vašich hudebních projektů

najdete také v článku vydaním dříve: Kde vzít peníze na natočení CD

Pořádáme kulturní akci, díl 4 – Všichni hráli na cymbály

Pro návaznost připomenu první díly našeho seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl, 2. díl a 3.díl). V tomto díle se ...
Značka Pro Pokračování Textu
Kytarové solo

Improvizujte jako mistři. Poradíme vám, jak na to, díl I.

Hudba je jazyk a sólová improvizace se dá přirovnat k nenacvičenému přednesu. Jsou v ní věci nahodilé, ale také věci ...
Značka Pro Pokračování Textu

Poprvé ve studiu: jak vzniká nahrávka?

Každého muzikanta, který vejde do nahrávacího studia poprvé, čeká mírný šok - všechny ty drahé mikrofony, sluchátka, monitory, velký mixpult ...
Značka Pro Pokračování Textu
Jake Aarons

„Choďte na hudební akce, seznamujte se a poznávejte lidi z branže,“ radí Jake Aarons, Redakční zpovědnice 3. díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Výměna strun na houslích

Výměna strun u smyčcových nástrojů aneb udělejte z nástrojové Škodovky Mercedes

Bezmoc narůstá. Máte krásný nástroj, dobrého učitele a dokonce jste cvičili, ale stejně to nehraje. Co je špatně? Zvažte výměnu ...
Značka Pro Pokračování Textu

5 + 1 tipů, jak zdarma zvýšit dosah na IG

Určitě jste si všimli, že neplacený dosah na sociálních sítí postupně klesá. Nutnost placené reklamy už je téměř samozřejmostí, ale ...
Značka Pro Pokračování Textu
Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: