Zdroj: Facebook Festiwall

Již po čtvrté se v pražském areálu Kytary.cz konal třídenní Festiwall, který přinesl nejen hudební vystoupení, ale i mnoho workshopů či panelových diskuzí. První dvě panelové diskuze pro muzikanty s garancí Frontman.cz a SAI – Svaz autorů a interpretů se týkaly otázky Jak dostat svou hudbu do médií.

První část obsadili zástupci SAI, tedy Jiří Drábek (Rádio Impuls), Zdeněk Lichnovský (Radio 1) a Honza Vedral (Headliner). 

Kdybych měl odpovědět na otázku, jak dostat hudbu do médií, je ji tam poslat,” tak zněla jedna ze zahajujících rad celé diskuze. „V první řadě by si měl muzikant říct, kdo by jeho hudbu měl vysílat, jestli se vůbec do daného média hodí. Tím se vyřeší strašně moc potíží už na začátku,” posteskli si vícekrát zástupci během diskuze. Dostalo se i na otázku názoru placení si za nasazení do rotace: To by byla cesta do pekel, kdyby se šlo cestou, že někdo bude platit za nasazování písniček. To nepomůže nikomu, protože to nebude nikdo poslouchat,” padla jednoznačná odpověď. 

Zmíněná byla také závislost interpretů na rádiích, ale i opačný směr, tedy závislost rádií na interpretech fungujících pomocí propagace přes internet: Problém české hudební scény je absence silných hudebních projektů v televizi. Ta je částečně nahrazena dobrým fungováním na internetu, díky kterému se dnes může vytvořit hit. Ani kdyby existovalo jedno samostatné silné rádio, hit by samo nevytvořilo.” Stejného názoru byli i ostatní: Role rádia už také není tak silná, jak bývala. Dokážou vytvořit hit, ale neznamená to automaticky, že umělec bude mít na koncertech narváno. Celková aktivita a prezentace umělce je prostě zásadní. Média slouží jako utvrzovací role, že je o interpreta zájem.”

Jak moc ve výběru písniček pomáhají vydavatelství? A berou rádia singly přes vydavatelství jako záruku kvality? I taková témata diskuze otevřela. „I když si to i tak stejně pořádně poslechnu, tak ta cesta je skutečně kratší, protože si už se zástupci vydavatelství důvěřujeme. Takže za nás určitě,” zahájil odpověď Zdeněk Lichnovský, kterému ostatní přitakávali. Zároveň se ale shodli, že se kapely do rádií dostanou i bez vydavatelství přesto, že cesta může být náročnější.

A jak média oslovit bez zástupce? Jestliže je to možné, doporučují kontaktovat takového zástupce rádia, který se zabývá žánrem daného interpreta, ať se e-mail dostane k cílové osobě. E-mail upřednostňují spíše v kratším formátu v rozmezí jeden až dva odstavce o tom, čeho se novinka týká. Na škodu není vložit jednu fotografii. Obecně ale zdůrazňují, že méně je v tomto případě více a to i v případě přiložené písničky: „Nemusí tam být zrovna odkaz na Dropbox, kde je celá diskografie ve formátu wav, aby byla v co nejlepší kvalitě. Tím se kapela blíží k tomu, že si na to nakonec nikdo ani neklikne.

A jaké jsou vaše zkušenosti s oslovováním médií? V druhém díle se dozvíte, co říkali zástupci labelů.

Janča

Dostaňte vaši hudbu do obchodů. Bandzone a Soundreef oznámili spolupráci

Už jste se zapojili do nového projektu Bandzone.cz a Soundreef? Michal 'Majkláč' Novák a David Malina vám v rozhovoru přinášejí ...
Značka Pro Pokračování Textu
Natáčení videoklipu - kamera

Na co myslet, než zapnete kameru – Natáčíme videoklip, díl I

Videoklip je snem asi každé kapely. Třešnička na dortu za veškerou prací okolo hudební tvorby, zároveň také vizitka a výkladní ...
Značka Pro Pokračování Textu
Billie Eilish

Teprve 18letá Billie Eilish nazpívá úvodní skladbu k chystané bondovce Není čas zemřít

Americká zpěvačka Billie Eilish je nejmladší v historii, kdo složil a nazpíval úvodní píseň do série o 007.  ...
Značka Pro Pokračování Textu
Poopeek 2020 - promo

Jak správně a efektivně bookovat koncerty? Poopeek vám poradí!

Poopeek - webová bookingová platforma startuje lednovou roadshow se sedmi zastávkami v ČR a dvěmi na Slovensku. Kromě představení samotné ...
Značka Pro Pokračování Textu
Mixážní pult - ekvalizér

Technika nahrávání – ekvalizér

V dnešním článku si povíme něco o jednom z nejmocnějších nástrojů, které se využívají v hudebních studiích. Řeč bude o ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Důležité jsou kontakty i známosti“, říká Kateřina Šimková, Redakční zpovědnice 5. díl

Pravidelně vám přináší rozhovory s jednotlivými členy redakce. Na paškál si vzala Ricarda, Janu i Jakea, se kterými se bavila ...
Značka Pro Pokračování Textu

Nová skladba? Osvědčené tipy na efektivitu při učení

Na vánoční svátky jsem dostala spoustu nových skladeb a nastalo tím mé neoblíbené období. Je volno, ale v tom tkví ...
Značka Pro Pokračování Textu
Aurora

Keychange – feministický nátlak na dramaturgy nebo motivace pro budoucí generace?

Hudební publicisty, hudebníky i spotřebitelskou veřejnost od poloviny roku 2018 názorově rozděluje kampaň za rovnoprávnost na hudebním poli - Keychange ...
Značka Pro Pokračování Textu

Vánoční hit Last Christmas oslavil 35 let a nadělil si videoklip ve 4K

O tom, že na slavném songu Wham! ulpělo několik zrnek prachu, není pochyb. Ačkoliv videoklip rotuje pravidelně každé Vánoce napříč ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: