Zdroj: Facebook Festiwall

Již po čtvrté se v pražském areálu Kytary.cz konal třídenní Festiwall, který přinesl nejen hudební vystoupení, ale i mnoho workshopů či panelových diskuzí. První dvě panelové diskuze pro muzikanty s garancí Frontman.cz a SAI – Svaz autorů a interpretů se týkaly otázky Jak dostat svou hudbu do médií.

První část obsadili zástupci SAI, tedy Jiří Drábek (Rádio Impuls), Zdeněk Lichnovský (Radio 1) a Honza Vedral (Headliner). 

Kdybych měl odpovědět na otázku, jak dostat hudbu do médií, je ji tam poslat,” tak zněla jedna ze zahajujících rad celé diskuze. „V první řadě by si měl muzikant říct, kdo by jeho hudbu měl vysílat, jestli se vůbec do daného média hodí. Tím se vyřeší strašně moc potíží už na začátku,” posteskli si vícekrát zástupci během diskuze. Dostalo se i na otázku názoru placení si za nasazení do rotace: To by byla cesta do pekel, kdyby se šlo cestou, že někdo bude platit za nasazování písniček. To nepomůže nikomu, protože to nebude nikdo poslouchat,” padla jednoznačná odpověď. 

Zmíněná byla také závislost interpretů na rádiích, ale i opačný směr, tedy závislost rádií na interpretech fungujících pomocí propagace přes internet: Problém české hudební scény je absence silných hudebních projektů v televizi. Ta je částečně nahrazena dobrým fungováním na internetu, díky kterému se dnes může vytvořit hit. Ani kdyby existovalo jedno samostatné silné rádio, hit by samo nevytvořilo.” Stejného názoru byli i ostatní: Role rádia už také není tak silná, jak bývala. Dokážou vytvořit hit, ale neznamená to automaticky, že umělec bude mít na koncertech narváno. Celková aktivita a prezentace umělce je prostě zásadní. Média slouží jako utvrzovací role, že je o interpreta zájem.”

Jak moc ve výběru písniček pomáhají vydavatelství? A berou rádia singly přes vydavatelství jako záruku kvality? I taková témata diskuze otevřela. „I když si to i tak stejně pořádně poslechnu, tak ta cesta je skutečně kratší, protože si už se zástupci vydavatelství důvěřujeme. Takže za nás určitě,” zahájil odpověď Zdeněk Lichnovský, kterému ostatní přitakávali. Zároveň se ale shodli, že se kapely do rádií dostanou i bez vydavatelství přesto, že cesta může být náročnější.

A jak média oslovit bez zástupce? Jestliže je to možné, doporučují kontaktovat takového zástupce rádia, který se zabývá žánrem daného interpreta, ať se e-mail dostane k cílové osobě. E-mail upřednostňují spíše v kratším formátu v rozmezí jeden až dva odstavce o tom, čeho se novinka týká. Na škodu není vložit jednu fotografii. Obecně ale zdůrazňují, že méně je v tomto případě více a to i v případě přiložené písničky: „Nemusí tam být zrovna odkaz na Dropbox, kde je celá diskografie ve formátu wav, aby byla v co nejlepší kvalitě. Tím se kapela blíží k tomu, že si na to nakonec nikdo ani neklikne.

A jaké jsou vaše zkušenosti s oslovováním médií? V druhém díle se dozvíte, co říkali zástupci labelů.

Janča

Zpěv

Žádný hudební sluch? – Mýtus!

Už vám někdy někdo řekl, že nemáte hudební sluch? Ať radši nezpíváte, protože vám to nejde? To ale nemusí být ...
Značka Pro Pokračování Textu

„Hrát jen pro sebe je dost krátkozraký a nemyslet na fans se nevyplácí,“ vzkazuje Ricardo Delfino – Redakční zpovědnice, 2.díl

Několikrát do týdne máte možnost číst články z různých odvětví hudebního světa. Reportáže, rady, návody, rozhovory, zajímavosti a další. Ale ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pořádáme kulturní akci, díl 3 – Kdo tohle všechno zaplatí?

V prvních dvou dílech seriálu Pořádáme kulturní akci (1. díl a 2. díl ) jsme se zamýšleli nad otázkami jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Pardubičtí Corpulent Provocateur představí nový singl a videoklip

Dnešního data, 25. října, vydává pardubická parta Corpulent Provocateur singl a videoklip k písni Call Girl. Ten natočili v londýnských ...
Značka Pro Pokračování Textu

Tiskovka nebo PR článek? Oslovujte média správně

Ať už vydáváte CD nebo propagujete vaše podzimní turné, mediální podpora není na škodu. Krátký článek v novinách přiláká publikum, ...
Značka Pro Pokračování Textu
sociální sítě pro muzikanty

Sociální sítě používané hudebníky, díl 3. – Twitch.tv, YouNow

V předchozích dílech jsme mimo jiné psali o tom, že Facebook a Instagram mohou sloužit i k přenosu živých vysílání ...
Značka Pro Pokračování Textu

Technika nahrávání – mikrofon

Pokud pomineme muzikanta hrajícího na svůj nástroj, pak na začátku nahrávacího řetězce stojí většinou mikrofon. V tomto článku si řekneme, jak ...
Značka Pro Pokračování Textu

Musicograma na míru II: tvorba videa

V minulém článku jsme si ukázali základní pravidla, jak vybrat správnou hudbu na musicogramu a jak ji upravíme. Nyní se podíváme ...
Značka Pro Pokračování Textu

I Am Rosie odhalila nový videoklip s písní Can See You

JakI am Rosie je mladá česká zpěvačka, která se nebojí odlišit a vzbouřit. Není výrazná pouze vzhledem, ale i osobitou ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...
Hledáme hudební redaktory

Přihlašte se k odběru novinek z hudebního světa muzikantiakapely.cz

Zásady ochrany osobních údajů.
Používáme ověřený mailingový program MailChimp


Partneři: